Op Zoek Naar: Winnaars Tristan en Danique zijn de nieuwe Danny & Sandy

Finale Op Zoek Naar Grease – 2023

Er moet mij iets van het hart. Na gestreden als een malle om te mogen schrijven over Op Zoek Naar Grease, ben ik door de weken heen toch ietwat teleurgesteld geraakt. Ik heb dat in mijn columns dan ook niet onder stoelen of banken gestoken. Het niveau van de zang vond ik vaak matig, de jury niet heel erg professioneel en wat duurde dat heel stemproces godsliederlijk lang iedere aflevering. Eerlijk gezegd, stond ik ook niet te popelen om de finale van Op Zoek Naar Grease te kijken en het kon me gestolen worden wie de winnaars zouden worden van de rol van Danny en Sandy. Maar… je zal het geloven of niet, ik ben zowaar aan het genieten van de finale!

If you’re filled with affection

Pia Douwes is aanwezig als gastjurylid en die vrouw hoef je natuurlijk helemaal niks wijs te maken als het gaat over musicals. In mijn beleving zit er nu eens iemand in de jury die echt verstand van zaken heeft. Nog gelukkiger word ik echter van het feit dat ik eindelijk word getrakteerd op een aantal van mijn favoriete Grease klassiekers tijdens de finale van Op Zoek Naar Danny en Sandy. Moest dat nu potdorie zeven lange weken duren? Of wilde Avrotros het gehoor van mijn vent beschermen en voorkomen dat ik mee zou zingen?

De vaste lezers van deze column weten inmiddels dat ik vol ga voor Op Zoek Naar finalisten Tristan van der Lingen en Magtel de Laat als de nieuwe Danny en Sandy voor de musical Grease. Het is dan ook geen verrassing voor mij dat Dominique de Bont en Paul Morris worden weggestemd. Hup die lelijke bomberjasjes inleveren, nog één keer je kunstje doen en door! Jullie krijgen echt nog wel je five minutes of fame op een ander podium.

And I’m losing control

In de finale van Op Zoek Naar Grease gebeurt er iets wat ik zelf nog steeds niet helemaal begrijp, Tristan van der Lingen en Victor Lammertijn zingen beiden als solist het nummer Sandy. Dat nummer staat al weken bovenaan mijn lijstje. Tja, dat heeft ongetwijfeld te maken met mijn naam. Tristan zingt mooi, maar kippenvel blijft uit. Hij doet zijn kunstje en dat doet hij goed, maar het komt niet binnen. Meer dan ooit mis ik kalverliefde John Travolta. Had ik nou die poster boven mijn bed maar bewaard.

Dan is de beurt aan Victor. Een deelnemer waar ik al zeven weken lang niet warm of koud van word. Leuke knul, maar in mijn beleving totaal ongeschikt als Danny. Hij heeft een veel te schattige uitstraling en ik mis de beestachtige verlangens die de échte Danny bij mij losmaakt. Echter in de finale van Op Zoek Naar begint Victor Lammertijn te zingen. Hij kijkt mij aan met z’n guitige kop en ik geloof hem onmiddellijk. Vic zingt dit lied speciaal voor mij! Ik hou ook van jou hoor lieve Victor. Natuurlijk hoor ik ook wel dat hij geen wereldzanger is. Maar de ondeugende blik van Victor weet mij te overtuigen en ik ben om. Ik bedoel, met een beetje extra zangles moet het toch goedkomen met die jongen?

I better shape up

Hoe ik ook gemopperd heb op Marlijn Weerdenburg, het is een feit dat ik het voor één keer met haar eens ben. Pijnlijk om te beseffen. Ik denk dat ik morgen gelijk maar een therapeut ga bellen. Wat een hypocriete overloper ben ik geworden zeg… Ineens vind ik mijn favoriet Tristan van der Lingen een gladjanus die beter op zoek kan gaan naar een hobby, in plaats van meedoen als Danny in de musical Grease. Zo snel kan het dus blijkbaar gaan in het menselijk brein. Geschrokken van mijn nieuwe identiteit als deserteur stel ik onmiddellijk mijn favorieten bij. Van m’n kruin tot mijn tenen hoop ik dat Magtel de Laat en Victor Lammertijn de nieuwe Danny en Sandy worden in Op Zoek Naar Grease.

The story of my life is echter dat ik overal altijd compleet naast zit. Ook vandaag stel ik mezelf daar niet in teleur, want de winnaars van deze finale van Op Zoek Naar en hoofrol van Danny en Sandy in de musical Grease zijn Tristan van der Lingen en Danique Graanoogst. De winnende finalisten zijn euforisch en sluiten af met het nummer You’re the one that I want in een soort van ANWB-achtige matching outfit. Tristan van der Lingen en Danique Graanoogst, aka de nieuwe Danny en Sandy, lijken de set van de film James Bond Goldfinger te zijn ontvlucht en op zoek naar een rol in de musical Grease. It’s electrifying.

Klik hier om naar alle artikelen over het programma Op Zoek Naar te gaan.

Steun Tv-Vrouw door ons te volgen op social media ❤️

De finale van het Avrotros programma Op Zoek Naar Danny en Sandy voor de musical Grease en de optredens van Danique Graanoogst en Tristan van der Lingen is helaas niet terug te kijken op de streamingdiensten.

Beeld bron: Still Tv NPO 1 / Avrotros /  Op Zoek Naar Grease / 2023

Home » Televisie » finale - aflevering 6 seizoen 2 Op zoek Naar 2023