Million Dollar Island: Wie een kuil graaft voor een ander…

Million Dollar Island 2022

De panfluit aan het begin van de aflevering van Million Dollar Island waarschuwt dat er weer een nieuw avontuur uit de eiland soap op ons wacht. Hoe vaker ik de fluit hoor, hoe meer ik ervan overtuigd raak dat het ding alvast “Toedeloee” zingt richting de kandidaten die slachtoffer worden van het genadeloze roulettespel.

Het is dag 24, het zonnetje lacht, de lucht is blauw en voor een aantal eilandtubbies nadert het einde al gauw. Het ideaalplaatje wat hoort bij dromen over vertoeven op een onbewoond eiland, is voor veel van de kandidaten allang verleden tijd. Zo leuk is het immers niet op een eiland met een knorrende maag en bekvechtende mensen om je heen.

Anissa

Voor Anissa uit Kamp 18 is het ronduit een klotedag. DJ is boos omdat haar maatje Stefan het eiland moest verlaten. Tegen iedereen die het wil horen en iedereen die het niet horen wil, spuwt ze haar gal over die vreselijke Anissa. “Echt ik walg ervan” raast DJ. “Hoe moet ik nog veilig zijn? Ik dacht écht dat ik de mensen in mijn team kon vertrouwen. In het normale leven zou ik me nooit met dit soort mensen omringen.” En zo raast pissige blondine nog even een paar uur door.

“Is dit dezelfde dame met wie Stefan het er pas geleden over had om in hun eigen kamp te snijden?” vraag ik me hoofdschuddend af. Steef en DJ hadden een manipulatief plan bedacht om kampgenoten te pushen om huiswaarts te gaan en ze dan het idee te geven dat ze dit zelf wilden. Dat laatste zodat die vertrekkende kampgenoot natuurlijk wel even zijn of haar bandje aan Stefan of DJ zou geven. Ook had het duistere duo eten stiekem verstopt voor hun kampgenoten. Blijkbaar mag dat allemaal, maar als Anissa de keuze maakt voor Stefan tijdens het roulettespel, wordt ze nog net niet uitgemaakt voor hypocriet duivelsgedrocht. Heel ‘bijzonder’.

Robert-Jan

In Bea’s Beachclub, zonder Bea, is Robert-Jan op van de zenuwen. Je zou denken dat het best lekker slaapt, als je met 160.000 euro en immuniteit in je rimboe bedje stapt, maar niks is minder waar. Robert-Jan heeft ellendig geslapen! Zoveel rijkdom maakt kwetsbaar en dat beseft onze eiland ‘Dagobert Duck’ maar al te goed.

De hele dag zit Dagobert te rekenen en te wikken en wegen. Hoeveel bandjes heeft elke eilandbewoner? Wie moet hij selecteren als hij zou mogen kiezen bij het roulettespel? Hoe voorkomt hij dat iemand anders de rijkste persoon van het eiland wordt? Zijn hoofd tolt ervan en hij besluit alle kandidaten op een bord in kaart te brengen. Af en toe komen er nieuwsgierige eilandtubbies een kijkje nemen bij de rijkaard.

Arena

Als het tijd is voor de arena en Dennis de grote vraag stelt “Wie wil er het eiland verlaten?” blijft het dit keer stil. Alle 46 kandidaten willen door voor de winst. De gevreesde roulette kiest 3 nummers en bijbehorende namen zijn Terry, Robert-Jan en de jongste telg van het spel Devon. Zij zullen de volgende dag met 6 spelers op de proppen moeten komen voor het ‘alles-of-niets’ polsbandjes spel.

Zoals verwacht wordt er door de kandidaten in de uren na de arena, geprobeerd bondjes te sluiten om het spel te beïnvloeden. Devon heeft een sluw, maar heel slim plannetje bedacht. Hij laat Dagobert-Jan denken dat hij enkel mensen met 1 polsbandje zal kiezen voor het spel. Robert-Jan ziet dat wel zitten natuurlijk! Minder bandjes in de pot tijdens het spel, betekent tenslotte dat hij een veel grotere kans heeft om de rijkste van het eiland te blijven. Rijkdom staat op Million Dollar Island gelijk met immuniteit. Wie wil dat nou niet?! Robert-Jan besluit Tim en rooie Roza te kiezen voor het spel.

Devon is misschien klein en de jongste op het eiland, maar hem onderschatten blijkt een enorme fout te zijn. Dapper als hij is, trekt kleine Devon zijn eigen plan en zorgt ervoor dat kandidaten in bezit van meerdere polsbandjes het spel gaan spelen. Terry heeft zich aangesloten bij het complot en gaat samen met zijn maat Ruud het spel spelen. Terry zegt standvastig “Als we gaan dan gaan we samen” en Ruud roept er achteraan “De dood of de gladiolen! Dagobert-Jan kijkt niet blij naar het tafereel.

Volle pot

Met 16 polsbandjes in de pot kan het spel van start gaan. Terry, Ruud, rooie Rosa, Tim, Vincent en Rosa met een s, moeten op z’n hondjes graven in het zand. Ze moeten onder een balk door te komen en daarna op een bel te drukken. De eerste die de bel laat rinkelen gaat er vandoor met de winst en is 160.000 euro rijker. De verliezers verlaten het eiland voorgoed.

Vincent wint en is, ondanks zijn bebloede rug, erg blij. Robert-Jan kijkt alsof hij een oorworm heeft ingeslikt en beseft zich dat hij gruwelijk genaaid is door Devon en Terry. Ik vrees dat hij wederom een slechte nacht tegemoet gaat. Dit keer echter niet om te rekenen hoeveel bandjes elke kandidaat heeft. Hij zal deze nacht waarschijnlijk vooral bedenken hoe hij wraak gaat nemen op Devon.

Beeld bron: Talpa / MaxMore Photography

Mag ik je nog heel even iets vragen? Zou je ons alsjeblieft willen steunen door Tv-Vrouw op social media te volgen? Dankzij jouw steun kunnen we doorgaan met het schrijven van leuke columns! Klik op de link hieronder. Namens het hele Tv-Vrouw team, ontzettend bedankt voor je support!

Home » Televisie » Aflevering 7 Million Dollar Island