Million Dollar Island: Tim de pootjespaaier

Million Dollar Island

Wat was er aan de hand met de kwelzuchtige opper bolleboos die besloot vanaf aflevering 3 van Million Dollar Island de kandidaten te onderwerpen aan een nieuw spel waarbij ze hun kostbare armbandjes kunnen verliezen? Op een dag werd de bolleboos wakker en dacht “Ja Russisch Roulette met armbanden, dat is een goed idee.” Kandidate Lien uit het kamp van goeroe Fons zal je niet horen klagen over het wrede spel, zij roofde in een mum van tijd maar liefst 3 armbanden weg van haar collega eilandiërs. Jerry, Gilles en Danique hebben echter nog wel een appeltje te schillen met de kwelgeest die opper bolleboos heet.

Tim

Zo is er nog iemand die een vreemde beslissing neemt. Vraag me niet waarom, maar Tim besloot zijn vrienden van ‘Kamp Resort’ te verlaten. Hij ging niet alleen, hij nam oma mee. Nou ja de foto van oma dan, want Tim wil graag oma boven zijn bed hangen. Nu maar hopen dat Tim geen vriendin krijgt op het eiland, want dat wordt toch een beetje ongemakkelijk knuffelend in bed onder het wakend oog van oma. Maar goed dat is voor latere zorg, eerst in een goed blaadje komen bij de eilandbewoners. Tim had een heel bijzonder plan om vrienden te maken met leden van andere kampen.

Liefde gaat door de maag, zal hij gedacht hebben toen hij op spinnenjacht ging. Tim stond te popelen om zijn culi fratsen te showen. Eenmaal er een spin gevangen was en vermoord, werd het beestje gegrild boven een knapperend vuurtje. Diverse eilandbewoners kwamen al gauw kijken wat die malle Tim van plan was. Bekwaam werd de spin ontpoot en deelde Tim de minuscule spinnen beentjes uit aan nieuwsgierige kandidaten om ze te paaien. Onze pootjespaaier verorberde zelf het smakelijke lijf van de spin.

Kamp Supermarkt

Bij ‘Kamp Supermarkt’ stond er wat anders op het menu, een echte haai. Niet zo’n haai van 5 meter en 1.000 kilo zoals je bij Discovery Channel ziet, maar een schattig lief huis tuin en keuken haaitje. Precies groot genoeg om de hongerige monden van de kampleden te voeden. Alhoewel je je af moet vragen of je echt van honger kan spreken met de voedselvoorraad die dit kamp gehamsterd heeft. Het gebeurt niet vaak dat ik trek krijg bij een survivalprogramma, maar die haai zag er echt verrekte lekker uit. Beter dan de spin van de pootjespaaier.

Daisy

In een ander kamp had kermistante Daisy met haar zelfgemaakte hengel een vissie gevangen. Stel je de meest lelijke vis voor die je ooit hebt gezien, maar dan binnenstebuiten gekeerd. Zo zag het vis van Daisy eruit, een echte engnek. De vis, niet Daisy natuurlijk. Ze was apetrots op haar vangst en vertelt aan de cameraman “Ik ben zo trots op mezelluf. Ik ben wel echt keihard op m’n bek gevallen op die gladde rotsen, maar ik ben er nog! Wel een dikke enkel en een lekker vissie.” Geniet maar lekker van je vissie meis!

Danique S. en Gilles

Eilandbewoners Danique en Gilles voelen zich als een vis in vreemd water. Ze vallen buiten de boot in de groep. Diva Gilles blijft er vrij nonchalant over, maar Danique trekt het zich behoorlijk aan. Ze vraagt zich af waarom van die machokonijntjes zo 1000 vrienden hebben en zij niet terwijl ze heel lief is. Haar overige kampleden kunnen helaas genoeg redenen bedenken waarom Danique niet goed in de groep ligt. Laten we hopen dat Danique het advies van Gilles opvolgt en zich bij een ander kamp aansluit waar ze wellicht wel chemie heeft met de kampleden.

Nandina, Surisa en Noémia

Het trio heeft wel wat weg van de meidengroep ‘Destiny’s Child’. Net als in de hitsong van de zangeressen zijn Nandina, Surisa en Noémia echte ‘survivors’. Zonder angst stappen ze de jungle in om een kijkje bij de moestuin te nemen. Dit moet anders, besluit het kamp als ze zien hoe uitgedroogd de moestuin eraan toe is. Met behulp van een totem-overgeef-stok, hoe verzin je het, wordt een bewateringsschema opgesteld. Ze plannen een moestuinmeeting met de andere kampleiders voor het tijdstip dat de lucht roze is. Geen wonder dat ‘Kamp Resort’ niet op de juiste tijd naar de meeting komt, want voor de ‘Resortjes’ is de lucht altijd roze. Die doen niet anders dan zo ‘haai als een papegaai’ door een roze bril koekeloeren.

Kamp Resort

Ryeau, Demi, Liz, Jochem en Remy vermaken zich wel op het eiland. Hun grootste zorg is een naam voor het kamp bedenken. ‘The Good place’ of ‘Lovely Planet’ zal mogelijk de toekomstige titel van hun kamp worden. De taken in het kamp zijn goed verdeeld. De dames gooien hun woest aantrekkelijke charmes in de strijd om meel te bietsen bij een ander kamp en de heren runnen Remy’s en Jochem’s ontbijtservice. Daarnaast zijn de leden ook nog eens actief als de maatschappelijk werkers van het eiland. Regelmatig komt er een gefrustreerd eilandbewoner even zijn hart luchten bij de praatkring van ‘Kamp Resort’.

Vaarwel eiland

Hans, Jordan, Lucky, Cesar, Lia en Jarno besluiten het eiland te verlaten. Voor Jarno en Hans was het vertrek helaas geen keus, maar noodgedwongen wegens medische reden. De teller staat nu na 7 dagen op 14 afvallers en 86 eilandbewoners. Als het in dit tempo doorgaat zijn over 6 en een halve week alle eilandbewoners op. Best lullig voor een programma wat 2 maanden duurt. Ach de opper bolleboos vindt er vast wel wat op.

Beeld bron: Talpa / MaxMore Photography

Home » Televisie » Aflevering 3 Million Dollar Island