Married at First Sight: De waarheid achter het masker

Married at First Sight 2022

Een dame zit naast je op de bank, het is dezelfde persoon die in 2022 bij het Married at First Sight altaar voor je stond in een prachtige trouwjurk. Uren had ze besteed aan haar make up, kapsel en jurk. Zij is de bruid die je hebt beloofd je volledig in te zetten voor jullie huwelijk, haar te koesteren, haar tot steun te zijn en bovenal lief te hebben. Je keek haar diep in de ogen, zei “Ja ik wil” en schoof de ring om haar vinger.

Die vrouw of beter gezegd jouw vrouw, zit naast je op de bank te huilen. Ze probeert zich sterk te houden, maar haar ogen vullen zich met tranen die verraden dat haar hart in duizend stukjes gebroken is. De intense pijn van haar verdriet vult de ruimte. Het vult niet alleen de zaal waar jullie samen met Carlo, Eveline en Patrick aanwezig zijn, het verdriet gaat veel verder. Het liefdesverdriet sijpelt vele huiskamers binnen en bezorgt menig kijker een brok in de keel.

Niet bij jou…

Het leed van de vrouw naast je, jouw vrouw, laat je koud. Terwijl de experts en Carlo zichtbaar aangeslagen zijn en moeite moeten doen om hun tranen de bedwingen, zit jij erbij en kijkt ernaar alsof je naar een oervervelende lezing over de belastingwetgeving aan het luisteren bent. Wachtend tot het gemekker voorbij is en je naar huis kan gaan.

Jouw vrouw huilt en geen haar op je hoofd die eraan denkt om haar te troosten of zelfs maar een simpel glaasje water aan te bieden. Je zit daar ijskoud, daar met je armen gekruist en benen over elkaar. Je gesloten houding verraadt hoe je daadwerkelijk bent. Niet die man, die tijdens het koppelsweekend amicaal deed tegen Jan en zo zorgzaam een bord eten voor Sonny had klaargemaakt, omdat hij zijn oog bezeerd had. En je bent al helemaal niet die lieve charmante man op huwelijksreis.

Het spel is uit, zet je masker maar af. De wereld heeft jouw ware aard gezien Joep.

Hoe is het mogelijk?!

Twee mannen die er geen seconde bij stil staan om de dame die naast hun zit te troosten? Hallo Sander, het is niet het meisje van de plaatselijke supermarkt die tegenover je zit te grienen! Het is jouw vrouw, weet je nog? Jullie hadden zoveel plezier samen en hebben wat afgelachen met zijn twee. Ze accepteerde jou met al je flauwe grappen en rare karaktertrekjes. “Zo is ie nu eenmaal” zei ze dan op zijn plat Amsterdams en lachte er gemoedelijk om.

Het lijkt wel jaren geleden, die mooie momenten tijdens de huwelijksreis. Heeft het zo weinig indruk gemaakt op jou dat je haar aan de telefoon, tussen neus en lippen door, meldt “O ja, we gaan zondag wel scheiden hè.” Alsof je zegt “O ja, we zijn de melk vergeten.” En dan nog verbaasd zijn ook dat jouw vrouw nog hoop had, dat jullie het samen na het programma zouden blijven proberen.

Die tranen? Ik vraag me af of je ze wel ziet. Je hebt het zo druk met jezelf verdedigen, dat je niet eens in de gaten hebt hoeveel verdriet Astrid heeft. Je weet wel, Astrid, de dame die altijd lacht en vrolijk is. De dame waarbij het glas altijd halfvol zit. Nu lacht ze niet meer. Ze is gebroken en jij ziet het niet eens. Misschien heb ik het mis en zie je het wel, maar voel je het niet, de emotie die jouw vrouw voelt.

Een groot gemis Sander, als je niet de emotie van een ander voelt. Er komt een dag dat je zal beseffen wat een prachtige vrouw je had, maar dan is het te laat.

Hoe is het mogelijk?!

Dat een man zo liefdevol kijkt naar een jongedame die hij pas enkele weken geleden heeft ontmoet. Je ogen stralen als je naar haar kijkt. Jouw Rowan, jouw vrouw. De vrouw die jij op handen draagt en met zoveel respect behandeld.

Niet alleen haar, maar ook je hele nieuwe schoonfamilie sluit je in je grote hart. Niks gaat je te ver om aan jouw vrouw te laten zien hoe belangrijk ze voor jou is. Met prachtige romantische acties laat je haar weten hoe bijzonder ze is. Niet om jezelf beter voor te doen of een leuk plaatje neer te zetten voor de camera, maar gewoon omdat je in je hart voelt dat je haar gelukkig wil maken.

Is er na het programma een toekomst voor jou en Rowan? Dat is koffiedik kijken en moeten we afwachten. Ik hoop het van harte. Maar zelfs als je op een dag besluit te scheiden van jouw vrouw, dan zal je haar met respect behandelen. Daar ben ik heilig van overtuigd.

Astleigh, blijf de man die je nu bent en laat aan alle mannen, die ongeïnteresseerd op de bank naast hun huilende vrouw zitten, zien dat het ook anders kan.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » Aflevering 19 seizoen 7 Married at First Sight 2022