Married at First Sight: Hebben de experts het echt zo slecht gedaan?

Married at First Sight 2023

We zijn er bijna, maar nog niet helemaal. De ‘grand finale’ van MAFS 2023 komt in zicht en het lijkt er zowaar op dat we dit jaar drie koppels overhouden aan het liefdesexperiment. Of ben ik nu wat te voorbarig met mijn conclusie? Eén ding is in ieder geval zeker, niet voor alle deelnemers van Married at First Sight komt het sprookje tot een gelukkig eind en daardoor zijn heel wat weddenschappen van trouwe kijkers gesneuveld.

Mismatch

Vechtgenoten Martijn en Nicole haalden niet eens de helft van het seizoen zonder wijn smijterij, geschreeuw en gevaarlijke fratsen op de autoweg. Zij waren de overtreffende trap van Arjan en Maurice van vorig jaar. We dachten destijds met zijn allen dat Arjan een flinke klap van de molen had gehad, maar nu we Martijn en Nicole ontmoet hebben weten we dat het nog veel erger kan.

Hadden jullie ook al vrij snel in de gaten dat er vanaf het begin af aan een wat vreemde chemie tussen Martijn en Nicole ging? Het zag er op hun trouwdag erg mooi uit, maar toch klopte er ergens iets niet. De chemie van die eerste dag ontwikkelde zich helaas tot chemisch afval met giftige dampen en er was geen redden meer aan.

Vorig jaar was alles beter?

Er is dit jaar veel commentaar op de matches die de experts van Married at First Sight gemaakt hebben. En ja, als we naar Jut en Jul hysterica uit de alinea hierboven kijken, dan kan ik het commentaar nog best begrijpen. Ook met Remco en Paula lijken de experts de plank behoorlijk mis te slaan. Desondanks ben ik van mening dat de MAFS experts het beter hebben gedaan dan vorig jaar.

Herinneren jullie je Kim en Antoine nog? Dat was ook niet bepaald een succes. Om over Imca Marina look a like Astrid en Sander ‘de vunzige kitter’ nog maar te zwijgen. Het ergste koppel aller tijden blijft voor mij echter Joep en Caroline. De vogels die huisden in het vogelnest kapsel van moederskindje Joep hadden zijn hersenen dusdanig aangevreten dat de arme jongen niet meer in staat was om enige vorm van empathie richting zijn echtgenote te tonen. Dan vallen de koppels van dit jaar nog best mee toch? Als we de twee drama koppels van het huidige seizoen even buiten beschouwing laten.

Weddenschap

Maarten en Richelle zijn in 2023 de Rowan en Astleigh van MAFS. Saai kijkvoer, maar wel een stel lieve mensen die het geluk samen lijken te hebben gevonden. Op de match tussen Married at First Sight deelnemers Wilfred en François had ik geld ingezet en niet te weinig ook. Dit veelbelovende koppel moest de kloonversie worden van Sonny en Dylan uit seizoen 7. Naar mijn centen kan ik waarschijnlijk fluiten, want François gooit tijdens de laatste afleveringen roet in het eten door veel te veel na te denken. Iets wat ik beter ook had kunnen doen voordat ik mijn spaarvarken had geplunderd om in te zetten in de Tv-Vrouw MAFS weddenschap van 2023.

Ondanks al het drama heb ik goede hoop dat we dit jaar 3 liefdevolle koppels overhouden. Maarten & Richelle, Loes & Wichian en Cathalijne & Laura. Al kan er natuurlijk nog een plottwist komen die niemand aan ziet komen. Is het te laat om nog 10 euro in te zetten op Cathalijne en Laura? Die hebben tenslotte al gezinsuitbreiding in de vorm van kittens, dus dat is vast kat in het bakkie.

Op Videoland kan je de avonturen terugkijken die je gemist hebt van MAFS deelnemers Maarten & Richelle, Loes & Wichian, Martijn & Nicole, Remco & Paula, Cathalijne & Laura, Wilfred & François en Patricia & Stephan.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 18 seizoen 8 Married at First Sight 2023