Married at First Sight: Wat moet je vooral niet zeggen tegen je geliefde?

MAFS 2023

Tact, je hebt het of je hebt het niet. Een aant deelnemers van Married at First Sight 2023 hebben duidelijk niet vooraan in de rij gestaan toen onze lieve Heer zijn voorraadkist met ‘tact’ tevoorschijn haalde en hebben helaas hun portie gemist. Tact is het hebben van gevoel voor hetgeen dat passend of wenselijk is in een situatie. Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat tact niet in mijn accessoire pakket zit. Om eerlijk te zijn stelt het mij ook wel gerust om te zien dat ik niet de enige ben die deze vaardigheid mist.

Plompe Paula uit Married at First Sight

Paula is bijvoorbeeld zo tactvol als een deurknop en heeft echt een stalen plaat voor haar kop als het gaat om finetunen welke opmerkingen je beter wel of niet kunt maken in sociale situaties. Vergeleken bij Paula ben ik zelfs nog de tact zelve. Toen Carlo Boszhard vlak na de huwelijksceremonie vroeg of Remco was waarvan ze had gedroomd, antwoordde ze: ‘Nou tot vandaag droomde ik van een man met haar op zijn hoofd. Leuk detail, manlief Remco stond met zijn kale knikker naast haar toen ze dit ‘bijzondere’ antwoord gaf.

Nu begrijp ik best dat je als vrouw niet direct tintelingen tussen je spatlappen krijgt van Remco. Het is een lieve vent en die kriebels kunnen zeker groeien, maar een enorm sexappeal straalt hij naar mijn mening niet uit. Wellicht dat jullie daar anders over denken. Maar om die arme lieverd nou gelijk de grond in te trappen door te beginnen over zijn hoofd ‘met zonder haar’ is toch niet nodig? Alsof hij zelf niet weet dat zijn haren slachtoffer zijn geworden van de zwaartekracht. Zeg dan liever iets aardigs over zijn mooie ogen of lach. Overigens had Paula waarschijnlijk niet eens in de gaten hoe bot haar opmerking overkwam.

Schaamteloze Schoonmoeder

Het zal ongetwijfeld in de genen zitten, want de moeder van MAFS bruid Paula maakte het helemaal bont met haar ‘keuringsrapport’. Tijdens de receptie dacht mams ‘how can I make this about me’ en besloot haar nieuwe schoonzoon nogmaals het vuur aan de schenen te leggen met een examen. De vader van Paula hield de score bij, maar had beter de moeder des huizes af kunnen voeren om zijn dochter verdere schaamte te besparen tijdens deze aflevering van MAFS.

Nadat de ballen van Remco zorgvuldig waren afgebonden, afgehakt en vervolgens uit het raam gegooid werden, kreeg de bruidegom als beloning een O Denneboom serenade van zijn schoonmoeder. Welkom in de familie jongen!

Klungelige Cathalijne

Bij de nieuwe Married at First Sight deelnemers kan ook het gebrek aan tact van Cathalijne niet gemist worden. Zij wil een vrouw die goed kan schoonmaken en herhaalt dit 3x voor de camera om er zeker van te zijn dat haar wens genoteerd staat. Wanneer zij zich op de grote dag aan het voorbereiden is en we mee kunnen kijken in haar woning, speur ik alle hoeken en gaten van de kamer af om te kijken of de bal met ketting voor Laura al klaarligt. Geen stalen ketting te zien, dus dat valt weer mee of Cathalijne heeft hem goed verstopt. Nu lijkt Laura mij ook geen katje om zonder handschoenen vast te pakken en ik denk dat zij wel opgewassen is tegen de onbedoelde tactloosheid van Cathalijne.

Wat het punt bij tactloze mensen is, is dat zij zelf meestal totaal niet in de gaten hebben hoe een opmerking over kan komen. Vaak is het niet eens lullig bedoeld, maar komt het gewoon verrekte beroerd hun mond uit. Ik begrijp dat en ben om die reden tik-troela bij Tv-Vrouw geworden. Dat is de plek waar je als botte boerin alles eruit mag flappen en nog een schouderklopje krijgt voor je chronisch tekort aan tact. Een kwestie van je zwakte omzetten in kracht. Je moet toch wat.

Walsende Wichian

Wichian is ook niet zo bekwaam als het gaat om opmerkingen tactisch afstemmen op zijn gesprekspartner. Als Married at First Sight bruid Loes vertelt dat haar partner een vreselijk ongeluk heeft gehad en na 10 dagen coma is overleden, praat Wichian er als een stoomwals overheen door te beginnen over het samenwonen na de huwelijksreis. Pijnlijk…

Wanneer we Wichian even later tijdens een intiem 1-op-1 momentje met de camera en 2 miljoen MAFS kijkers, horen zeggen dat hij graag de tas (lees: verleden) van Loes wil dragen en hoopt dat zij dat ook zo voelt, smelt ik voor de lomperik met monotone stem. Wat is het toch een lieverd! Zou het kunnen dat Paula en Cathalijne ook liever zijn dan ze tot nu toe overkomen in de afleveringen van Married at First Sight 2023? Laten we ze nog even het voordeel van de twijfel geven.

Op Videoland kan je de MAFS 2023 avonturen terugkijken van Maarten & Richelle, Loes & Wichian, Martijn & Nicole, Remco & Paula, Cathalijne & Laura, Wilfred & François én de bijzondere actie van de moeder van Paula bewonderen.

Beeld bron: Still Tv RTL4 / MAFS 2023

Home » Televisie » aflevering 9 seizoen 8 Married at First Sight 2023