Married at First Sight: Opmerkelijk kruisverhoor fataal voor Jan

Married at First Sight 2022

Laten we beginnen met het Married at First Sight 2022 koppel bestaande uit deelnemers Birgitte en Jan. De laatste dag in Porto is aangebroken, reden om in de auto onder het genot van vrolijke Hollandse dijenkletser muziek nog even naar het centrum te rijden. Jan nodigt Birgitte uit om iets leuks voor zichzelf te kopen. Hij vertrouwt de kijker toe “Ik wil graag een ‘mmmwepu pursentje euhmp’ voor ur kopen.” Godzijdank biedt Videoland ondertiteling waaruit blijkt dat Jan een cadeautje voor haar wil kopen. Bir kiest een mooie zwarte tas.Ze mag er ook nog een beurssie bij kopen, maar dat slaat Birgitte af. Al met al hebben ze een leuke ochtend samen.

Begin van het eind

‘s Avonds op het terras heft Jan zijn glas en zegt liefkozend “Proost meiske.” Het is alsof hij daarmee het startsein heeft gegeven voor een kruisverhoor. Birgitte vuurt in een rap tempo vragen op Jan af  “Wat vind jij belangrijk in een relatie? Wat zijn je valkuilen? Wat is er fout gegaan in je vorige relatie.” Janneman kan de kogels nauwelijks ontwijken.

Als het stel op Schiphol aankomt is het voor de wachtende vrienden in één oogopslag pijnlijk duidelijk dat het niet best gaat tussen de twee. Brigitte komt vrolijk de aankomsthal binnen, maar van haar echtgenoot is geen spoor te bekennen. Jan staat moederziel alleen bij de kofferband op zijn koffer te wachten. Zijn dochter heeft het er moeilijk mee “Hoezo loop ze daar zonder papa…nondeju…staat hij daar helemaal alleen…da’s zielig.”

Als Jan eenmaal zijn koffer heeft en bij het gezelschap is aangekomen, neemt Birgitte hem net voor het afscheid nog even apart om te zeggen dat ze haar twijfels heeft, maar eigenlijk komt het er op neer dat ze hem duidelijk maakt dat het niks gaat worden tussen hun twee. Het blauwtje komt als een mokerslag binnen bij Jan. “Kut met peren” vindt hij het.

Maurice en Dennis

Hoe groot is het contrast met Married at First Sight deelnemers Maurice en Dennis! Tussen die twee is het dik aan. Ze lijken stapelverliefd en zijn onafscheidelijk. Maurice legt zijn lover in de watten met een heerlijk ontbijtje met vers gebakken croissantjes en een eitje. Dennis blijkt wel de vreemde gewoonte te hebben om suiker op zijn croissant te eten. Daar had Maurice niet op gerekend, hij heeft alleen suikerklontjes in huis. Dennis blijkt flexibel en maakt de klontjes fijn door ze met een soort molensteentechniek tegen elkaar aan te schuren. Vindingrijk typje die nieuwe lover van Maurice

In de middag komt Married at First Sight expert Patrick bij het stel op bezoek. Wisten jullie dat Patrick niet alleen ‘apoloog’ maar ook ‘vlaaioloog’ is? Zodra hij ergens op bezoek gaat neemt hij vlaai mee. Het zou me niks verbazen als hij aandeelhouder is van een vlaaienbakkert uit Maastricht. Bij binnenkomst gaat Bliksem, de enorme hond van Maurice, flink tekeer. Op zich wel logisch, want de kans is groot dat er nog een klein zweempje apenlucht om de expert heen hangt.

Die dag staat er voor Dennis ook nog een audiëntie bij zijn toekomstige schoonouders te wachten. Na een kleine verspreking van moeders, die hem per ongeluk Arjan noemt, is het ijs snel gebroken. Het feest is compleet als pa de accordeon erbij pakt en speciaal voor zijn nieuwe schoonzoon ‘Daar aan dat kleine café aan de haven’ speelt. Zo te zien zit het wel goed tussen Dennis en de familie.

Kim en Antoine

Hoe triest het ook is, de pleister is van de wond af getrokken. Geen olifanten meer in de kamer, geen nodeloze irritaties van Kim meer. Nee nu is de tijd aangebroken om de kern van de situatie onder ogen te zien. Na een consult met expert Eveline besluiten Married at First Sight deelnemers Kim en Antoine gezamenlijk dat het tijd is voor een time out. Het overlijden van de vriend van Kim is in alle hevigheid getriggerd tijdens de huwelijksreis. Veel pijn van het verleden komt terug en ze reageert dat af op Antoine, waardoor hij eigenlijk bijna niks goed kan doen en zich ook steeds meer terug trekt. Actie – reactie. Moedig dat Kim en Antoine dit zo open met elkaar bespreken en elkaar de ruimte gunnen om tot rust te komen.

Sonny en Dylan

Lieve Son, schat van me, je weet dat ik je een kanjer vind maar ‘heremetiet’ wat kan jij ‘piepmiauwen’ zeg. Het risico op vieze schoenen, fietsen…poehee het was echt een zware dag voor onze Disney diva. Een andere kandidaat zou hierover een hoop commentaar krijgen van de kijker, maar Sonny komt er zeker weten mee weg. Tja die man heeft zoveel charisma.

Dylan maakt indruk met zijn slowcooker lasagne. De afgelopen dagen is er op social media massaal gevraagd om hét lasagne recept van Dylan door de kijkers die al vooruit hebben gekeken op Videoland. Na de tv-uitzending van vanavond zal het recept ongetwijfeld viral gaan. Misschien een nieuwe carrière mogelijkheid als tv kok?

Sonny is ook zwaar onder de indruk van Dylan zijn kookkunsten. Hij is ‘hoteldebotel’ verliefd op ZIJN MAN. De liefde is volledig wederzijds, want ook Dylan straalt als een verliefde puber. Het leukste van alles, is dat het stel ook nog eens dezelfde kleding- en schoenmaat heeft en niet alleen van elkaar maar ook nog eens van elkaars garderobe kunnen genieten. Match made in heaven toch?

Beeld bron: Still Tv RTL4

Mag ik je nog heel even iets vragen? Zou je ons alsjeblieft willen steunen door Tv-Vrouw op social media te volgen? Dankzij jouw steun kunnen we doorgaan met het schrijven van leuke columns! Klik op de link hieronder. Namens het hele Tv-Vrouw team, ontzettend bedankt voor je support!

Home » Televisie » Aflevering 17 seizoen 7 Married at First Sight 2022