Married at First Sight: Het gouden koppel

Married at First Sight 2022

Een grote doos tissues staat klaar. Dekentje op de bank, wijntje erbij. MAFS 2022 kan beginnen. De, inmiddels zo vertrouwde, begintune start op en ik zit er gelijk weer helemaal in. De magische sprookjeswereld van Married at First Sight 2022. Al is het een sprankje van haar magie verloren. Wat lijkt het lang geleden, die afleveringen met trouwambtenaar/babs Walter. Het verdriet overvalt me en ik slik een traan weg.

Een oude bekende

In een mooie trouwzaal zie ik de rug van een prachtige bruid. Ze komt me bekend voor, maar waarvan in hemelsnaam? De bruid draait zich om en het vrolijke gezicht van dè bruid der bruiden kijkt me aan. Naast haar staat een bruidegom die verdacht veel doet denken aan Olaf uit de kinderfilm Frozen. Het is Carlo Boszhard! Hoe fantastisch de combinatie ‘Carlo & Sylvia’ ook zou zijn, het zit er niet in. Carlo en zijn knappe man Herald zijn immers al ruim 13 jaar samen.

Desalniettemin is Sylvia de liefste bruid die iemand zich wensen kan. Dat blijkt als ze haar bruidsboeket soepeltjes over haar schouder gooit. Een volslanke vrouw, die sprekend als tweelingzus van Imca Marina door kan gaan, vangt het boeket. De vrouw heet Astrid. Haar haren zijn zo rood als brandweerwagens. Zuurstok roze nagels en een vrolijke lach. Carlo vertelt haar dat ze is gekozen als bruid voor het programma. Astrid giechelt als een op hol geslagen duracell konijntje. Gelukkig stelt Syl de bruid gerust en geeft haar mee om vooral te genieten.

De bruid en gom

Tijd om nader te maken met Astrid. Deze dame is 57 jaar oud en woont in Amsterdam. Haar motto is ‘pakken wat je pakken kan.’ In de achtertuin staat een opblaas bubbelbad. Een van haar twee dochters zit er al in met een glaasje rosé. Moeder Astrid wurmt zich uit een badjas met panterprint en klimt ook gezellig tussen de bubbels.

Bruid check. Wie is de bruidegom? Het is Sander, een grijze man in een wollig wit damesvest. Hij is 61 jaar en werkt als kitter. Zijn motto is ‘heb je een naad of een kier, de kitter vult hem met plezier.’ In zijn oren zitten reusachtige witte oorbellen. Het lijken wel van die mentos snoepjes. Op het eerste zicht hebben Sander en Imca Marina al het nodige gemeen. Beide een lekker dubbelzinnig motto en ze hebben samen een voorliefde voor snoep als accessoire. Denk aan de zuurstok roze nagels van Imca/Astrid.

Dit kersverse stel zou in potentie voor een nieuwe dierentuin in Amsterdam kunnen zorgen. Ze zijn allebei fan van panterprintjes. De leesbril van Sander heeft tenslotte dezelfde wilde print als de badjas van Astrid. Van dieren houden deze tortelduifjes ook. Sander heeft een poes en Astrid een hondje. De gouden armband van Astrid matched zelfs bij de gouden ketting van Sander. Een match made in heaven.

Obstakels

Toch zie ik nog wel een kleine kink in de kabel. Tijdens het huisbezoek van de kapster, keek het hondje van Astrid nogal bedroefd toen Astrid vertelde dat ze op zoek was naar een vriend om alles mee samen te doen. Op de dag dat onze bruid in de trouwauto wilde stappen, besloot Fikkie (hond) mee te gaan als verstekeling onder de bruidsjurk van zijn vrouwtje. Helaas werd hij gesnapt en moest alleen thuis achter blijven.

Een ander obstakel wat voor problemen zou kunnen zorgen is dat Sander een wat vreemde hobby heeft. Hij is geranium snuiver. Echt waar. Ik heb het zelf gezien op televisie. Sander zat op een zonnig terras en pakte zowaar de pot met geraniums die op tafel stond. Hij stak zijn neus er middenin. Het genot straalde van hem af toen hij de zoete nectar van de rode bloemen op snoof. Buiten dat, lijkt Sander gelukkig heel normaal.

Zo vader, zo dochter

Aflevering 1 eindigd met de bruidegom die met wijd open gestrekte armen de trouwzaal binnenkomt. De entree van ‘De Toppers’ in de Arena is er niks bij. Demi, de dochter van Sander, vertelt de aanwezigen in de zaal vol trots dat zij haar nieuwe stiefmoeder, bruid Astrid, al heeft ontmoet. ‘Het is pa zijn dubbelganger qua karakter’ zegt ze. ‘Precies hoe hij is, maar dan als vrouw.’

Eerbetoon

Als Astrid in een prinsessenjurk de trouwzaal binnenloopt is de aflevering helaas ten einde. Jammer, ik had nog wel uren door kunnen kijken. Plots komt de man in beeld die zo gemist wordt. Babs Walter Vermeer. Married at First Sight zal nooit meer hetzelfde zijn zonder hem. Walter, was je er maar bij. Al was het maar voor even…