Million Dollar Island: Lopend buffet in de jungle

Million Dollar Island

Het is zover, aflevering 2 van Million Dollar Island. De aflevering waarin Bea’s Beachclub gezinsuitbreiding krijgt door de toevoeging van hun nieuwe huisdier. Een wandelende tak genaamd Takkie. De aflevering waarin Daisy het gevecht aangaat met een kokosnoot. Was dat alles? Nee lieve kijkbuis vriendjes en vriendinnetjes er is meer. Lees je mee met een nieuw avontuur van onze ‘eilandgekkies’? Kom erbij, dan gaan we gauw beginnen.

Piet Piraat

Piet Piraat is een alleskunner, onder zijn piraten imago schuilt een ware Bob de Bouwert. Beton storten, ijzervlechten, dakbedekken, metselen, timmeren, je kan het zo gek niet bedenken of Heralth heeft het gedaan. En hij kan ook nog eens koekjes bakken! Je zou kunnen stellen dat deze man meer jobs heeft gehad dan dat hij haren in zijn baard heeft. Er is echter wel een reden voor het ‘gejobhop’ van ons lieve piraatje. Iets met agressiviteit, verder niks om je zorgen over te maken hoor, zeker niet op een eiland met 100 personen en een chronisch gebrek aan voedsel.

Kamp 18

De weldoeners van Kamp 18 hebben zich opgeworpen als een soort van corrupte voedselbank. Terwijl ze zelf gerust 2x pasta opscheppen en de kampleden zelfs kunnen kiezen voor pasta met of zonder jus, proberen ze een ander kamp af te schepen met een paar handjes rijst. Kan best voor 9 personen om 3 weken van te overleven. Niet zo zeuren joh. Arbo arts Stefan is het meesterlijke genie van Kamp 18. Als een echte chef instrueert hij zijn kampgenoten. Hij stuurt een kamplid op pad om Romy en Domien te halen in de hoop ze met koffie te verleiden om zich bij zijn cluppie aan te sluiten. Wat sociaal en onbaatzuchtig van hem. Het heeft ook heus niks te maken met het feit dat Romy en Domien met hun 4 polsbandjes inmiddels al 40.000 euro waard zijn.

Boze buurman Petje

Petje kan je beste vriend of je ergste nachtmerrie zijn. We hebben in aflevering 2 te maken met een pissig Petje. Hij is zelfs zo pissig, dat zijn hoofd dezelfde kleur aanneemt als zijn rode petje. Omdat geweld niet is toegestaan op het eiland heeft Petje zo zijn eigen martelmethoden bedacht om die jatmozen van Kamp 18 te lijf te gaan. Slaapdeprivatie, als het nodig is zal hij ze 25 nachten lang wakker houden. O ik kan niet wachten tot er camerabeelden verschijnen van de nachtelijke escapades van potige Pet.

Mumina

Er is ook goed nieuws! Voor de liefhebbers is er een tiny house vrijgekomen op het eiland! De vorige bewoner, Mumina, heeft besloten het eiland via de all inclusive ‘VIP Exit Experience Service’ te verlaten. Dit decadente arrangement bestaat uit een privé boottocht, begeleidt door 6 personeelsleden met aansluitend een overnachting in een faciliteit met elektrisch verstelbaar bed. Wat de VIP Experience extra luxe maakt is dat de drank toevoer per infuus plaatsvindt. Ideaal voor luie zuipers.

Wat heeft Mumina gedaan om in aanmerking te komen voor dit unieke arrangement? Onze Mumina nam deel aan het lopend buffet in de jungle. Een spicy ‘all you can eat’ concept voor de ware eiland ervaring. Vergeet niet ondertussen ‘Roekoe Roekoe’ te roepen om eventuele dieren weg te jagen. Gelukkig voor Mumina waren er besjes en planten waar de dieren geen hap van hadden genomen. Daar was een simpele reden voor. Ze wilden niet dood.

Kamp Resort

In kamp resort zijn ze lekker aan het kokkerellen, er staat ‘Risotto d’Eilande’ op het menu. Het voortreffelijke recept van Demi, Liz en Ryeau, bomvol mineralen is zo bijzonder dat het zonde zou zijn om het niet met de kijkers te delen. Daarom volgt hier eenmalig het geheime recept. Leuk voor als je schoonmoeder een keer langs komt of iemand anders waar je de schurft aan hebt.

Men neme rijst, cassave en water en laten dit enige uren weken boven een matig vuurtje. Als de rijst gaar is en de cassave beetzacht, giet je het geheel af en doordrenk je het rijstmengsel in een marinade van zand. Niet te zuinig, hoe meer hoe beter. Het zand zorgt voor een extra crunchy bite. Daarna spoel je het, liefst in een visnet, met zeewater voor een zilte finesse. Et voila, een maaltijd die naast extreem verzadigend, ook nog eens uitermate reinigend is voor maag en darmen. Houd wel rekening met een licht branderige stoelgang de volgende dag. De combinatie van onverteerd zand en wc-papier kan een ietwat schurend effect hebben op de aarsopening.

De Arena

Na het luxueuze vertrek van Mumina zijn er nog 95 eilandbewoners over. Papa Dennis spreekt de overgebleven kinders streng toe. ‘Niet van planten eten en geen gezonde palmbomen omkappen’ luidt de boodschap. Een goede zet van Dennis. Waarschijnlijk ingefluisterd door de productie om schadeclaims te voorkomen, anders wordt het ook zo’n duur grapje. Als papa vraagt wie het eiland wil verlaten steken Bradley en Samantha hun vinger op. Bradley heeft ludevudu en mist zijn vriend, die thuis is gebleven, echt vreselijk. Samantha wil ook naar huis om de bruiloft van haar broer te vieren. Helaas voor Bradley sneuvelde de relatie 2 dagen na thuiskomst. Voor zover bekend is de bruiloft van Samantha’s broer wel gewoon doorgegaan.

?

Na afloop van de aflevering blijft er één vraag door mijn hoofd spoken? Wie heeft ‘swami’ Fons opgegeten? Nergens te bekennen die man. Zou de honger bij de kandidaten inmiddels zo groot zijn dat ze Fons verorbert hebben? Nou daar zit toch ook niet veel vlees aan, zou je denken. En waar is Elsbeth gebleven? Wellicht is zij ingeruild voor een mars? Zoiets schijnt wel vaker voor te komen bij die survival shows heb ik me laten vertellen.

Beeld bron: Talpa / MaxMore Photography

Mag ik je nog heel even iets vragen? Zou je ons alsjeblieft willen steunen door Tv-Vrouw op social media te volgen? Dankzij jouw steun kunnen we doorgaan met het schrijven van leuke columns! Klik op de link hieronder. Namens het hele Tv-Vrouw team, ontzettend bedankt voor je support!

Home » Televisie » Aflevering 2 Million Dollar Island