Lang Leve de Liefde: Het bleef slechts bij een zoen voor opa Jeroen

Lang Leve de Liefde 2023 – elke werkdag 18:55 SBS6

Toen onze vaste Lang Leve de Liefde tikgeit Floor tijdens de redactievergadering vroeg wie haar voor twee weken zou kunnen vervangen, stond ik nog net niet met mijn vinger in de lucht op de tafel te dansen. Wat veel mensen niet weten is dat achter mijn brave verschijning als hoofdredacteur stiekem een onvervalste ramptoerist schuilt. Ik houd van drama, spanning en sensatie en het beste leedvermaak is wat mij betreft het datevermaak van de deelnemers van Lang Leve de Liefde.

Ja, ik ben zo’n typje wat gierend van de lach van de bank afrolt als Henk keihard gedumpt wordt door Anita. In de loop der jaren heb ik al zo vaak compleet in een deuk gelegen vanwege het leed van de deelnemers van Lang Leve de Liefde, dat de hel zelfs alvast een extra verdieping heeft gebouwd om mij voor mijn zonden te laten branden in het vagevuur. Al zou ik vanaf nu elke dag drie omaatjes helpen met oversteken, een puppy redden en mijn volledige inkomen doneren aan een goed doel, dan nog is er geen ontsnapping mogelijk aan de knetterde vlammen die op mij wachten.

Laat de dates maar komen

Een paar uur geleden kroop ik zo blij als een klein kind  voor de televisie om de afleveringen van Lang Leve de Liefde te bingewatchen. O wat zou dat genieten worden.  Nou, vergeet het maar. Zwaar gedesillusioneerd  heb ik zojuist de tv uitgezet. In plaats van buikpijn van het lachen, branden mijn ogen in hun kassen. Ik ben niet blij en ontspannen, maar voel me zwaar klote. Wat is het leven toch oneerlijk soms.

Ik zal proberen samen te vatten wat ik zojuist bij Lang Leve de Liefde heb gezien zonder mijn toetsenbord volledig onder te snotteren. Mocht je een typefout tegenkomen, weet dan dat mijn vinger tijdens het typen per ongeluk is uitgegleden over een slijmerige klodder snot. Bij voorbaat mijn excuses.

Opa

Opa Jeroen is door zijn kleindochter Els opgegeven als een van de deelnemers van Lang Leve de Liefde. Zijn vrouw is twee jaar geleden helaas overleden en sindsdien is opa een beetje eenzaam. Dat opa en kleindochter een unieke band hebben is meteen duidelijk. De liefde tussen het tweetal spat van het scherm af.

Toen het productieteam van Lang Leve de Liefde in de bak met vrijgezellen graaide, kwam daar plotsklaps de 71-jarige Regina uit tevoorschijn. Een verzorgde dame die nog kwiek op haar pootjes door het leven danst. Opa Jeroen valt meteen als een blok voor de ondeugende pretoogjes van Regina. Dit zou weleens het begin van iets heel moois kunnen zijn.

Er wordt geknuffeld, gekust en nog nooit eerder  was een aflevering van Lang Leve de Liefde zo ontroerend. Dolgelukkig belt opa zijn kleindochter Els op om haar te bedanken. ‘Het is echt fantastisch’, zegt hij met tranen in zijn ogen. Ook date Regina lijkt in haar nopjes te zijn met opa Jeroen.

Het keuzemoment

Maar dan is het keuzemoment daar. Gaat dit prachtige stel de 24 uur met nog eens een etmaal verlengen of niet? Regina begint hard te huilen en tussen de tranen door vertelt ze aan Jeroen dat ze niet hetzelfde voor hem voelt als hij voor haar. Opa blijft rustig en begripvol, maar je ziet hem van binnen breken. De liefde waar hij zo naar verlangde en waarvan hij dacht het voor de laatste maal te hebben gevonden, is voorbij.

En het leedvermaak waar ik zo naar verlangde bij Lang Leve de Liefde, blijkt lang niet zo vermakelijk als ik had gehoopt. Sterker nog, ik ben er stuk van dat opa Jeroen heel even aan de zoete nectar van de liefde heeft mogen ruiken om het vervolgens weer te verliezen. Wat een kutprogramma dat Lang Leve de Liefde. Ik hoop maar dat Floor gauw weer terug is.

Klik hier om alle artikelen over de afleveringen van Lang Leve de Liefde te lezen.

Wil jij jezelf ook opgeven voor een date en vind je het leuk om in 2023 een paar afleveringen te stralen in Lang Leve de Liefde of wil je reageren op een van de deelnemers die de boot heeft gemist? Meld je dan snel aan op de website van het programma.

Op televisie wordt seizoen 5 van het programma Lang Leve de Liefde elke werkdag om 18:55 uitgezonden op zender SBS6 en op streamingsdiensten KIJK en NLziet zijn de afleveringen en spraakmakende deelnemers die je hebt gemist terugkijken.

Beeld bron: Still Tv SBS6

Home » Televisie » afleveringen week 16 seizoen 5 Lang Leve de Liefde 2023