Kasteelvrouwe Emmy: Wat is het geheim van kasteelheer Rutger?

Kasteelvrouwe Emmy

“Lieverd doe dat nou niet joh, straks wordt je geëlektrocuteerd. Als er nou iets gebeurt, wat heb je er dan aan als je dood op de grond ligt?!”, roept Emmy uit. Echtgenoot Rutger reageert laconiek: “Dan ben je van me af.”  Kasteelvrouwe Emmy kaatst direct de bal weer terug: “Ja, moet ik je eerst weer begraven enzo…” Rutger laat zich echter niet uit het veld slaan en wint de match door te zeggen: “Dan kan je mij uitstrooien in je moestuintje.”

De bal kaatst over en weer

De sfeer zit er aan het begin van aflevering twee van ‘Kasteelvrouwe Emmy’ meteen goed in. Kijken naar de ‘woordcompetities’ tussen Rutger en Emmy, is alsof je toeschouwer bent bij een ‘Grand Slam’ tenniswedstrijd tussen Federer en Djokovic. De bal wordt over en weer gekaatst. Wie zou er winnen, als het er écht op aankomt?

Ik zet mijn geld in op Rutger, de nuchtere tandarts met een humor droger dan een ‘Sahara’ woestijn. Onze kasteel chick is weliswaar verbaal sterk, maar haar verstrooidheid gooit soms wat roet in het eten. Al is diezelfde verstrooidheid ook wel net hetgeen waarmee Emmy de harten van de kijkers veroverd.

Nieuwe wasmachine

Stond madame vorige week nog te ploeteren in een poging beddengoed met de hand te wassen in de badkuip, in de aflevering van vanavond heeft ze maar liefst twee wasmachines! Na met veel gepiel de nieuwe wasmachine ein-de-lijk in de auto geperst te krijgen en maar liefst twaalf uur rijden om het logge ding naar Emmy te brengen, komt Rutger tot de ontdekking dat de oude wasmachine helemaal niet kapot is. Menig man zou in een soortgelijke situatie vloekend en tierend, boos het kasteel uit stormen, maar niet echtgenoot Rutger. Hij blijft opvallend rustig en zegt: “Nou, dan heb je twee wasmachines.”

Wat is zijn geheim?

Ik weet niet wat er in die man zijn Jenevertje zit, maar wat het ook is…ik wil het ook. Vanwege de rust en kalmte waarmee hij omgaat met het chaotische temperament van Emmy, verdient deze man een lintje in de ‘Orde van Oranje Nassau’. Hij blijft zelfs rustig als vrouwlief zijn geliefde reddingsboei, met de namen Emmy & Rutger erop, wil verbannen naar de schuur.

De man koopt een ‘gras-maai-traktor-ding’ en klimt met zijn zwaar gewonde hinkepoot op het apparaat om gras te maaien voor zijn geliefde, terwijl Emmy in Nederland is. Hij strompelt naar de kapper om zijn vijf haren in de plooi te laten leggen, zodat hij er knap uitziet op het moment dat Emmy weer thuis komt in de Franse bouwval. Zelfs haar favoriete geitenkaasje in as wordt gehaald om haar thuiskomst te vieren. Wat een man! Doe mij er ook zo een.

Ahaaa, dus dát is het geheim!

Op het moment dat de ‘Echtgenoot van het jaar’ zijn kasteelvrouwe weer in zijn armen sluit, begint Em te ratelen: “Ben je naar de kapper geweest? Je bent afgevallen! Waar is het gras gebleven?” Ze prikt met haar wijsvingers in de wangen van Rutger, hond Bobby Churchill springt tegen zijn zere knie aan en onze brave man blijft lachen. Ineens besef ik dat Jenever helemaal niet het geheim is achter de rust van de kasteelreus. Als tandarts zal hij de nodige flessen lachgas achter de hand hebben. Rutger, mag ik misschien ook een paar flessen voor dat stuk chagrijn van een vent wat ik hier thuis op de bank heb zitten?

Beeld bron: Still Tv NPO / OmroepMax

Klik hier om naar alle artikelen over het programma Kasteelvrouwe Emmy te gaan.

Mag ik je nog heel even iets vragen? Zou je ons alsjeblieft willen steunen door Tv-Vrouw op social media te volgen? Dankzij jouw steun kunnen we doorgaan met het schrijven van leuke columns! Klik op het social media icoon hieronder. Namens het hele Tv-Vrouw team, ontzettend bedankt voor je support!

Home » Televisie » Aflevering 2 Kasteelvrouwe Emmy