Holland’s Got Talent: Zino’s tripje naar Hollywood zorgt voor geheugenverlies

Holland’s Got talent 2022

Een slimme meid is op de volgende aflevering van Holland’s Got talent voorbereid, maar als ze niet slim is dan schakelt ze gewoon een hulplijn in. Wat dan overigens wél weer slim is, al zeg ik het zelf. Zeventien reminders heb ik gekregen na mijn oproepje van vorige week. Zeventien lieve mensen die de moeite hebben genomen om mij een berichtje of mailtje te sturen dat ik die doos tissues deze week niet moest vergeten binnen handbereik te zetten. En wat denk je? Geen traan gelaten deze aflevering.

Dit gaat hem niet worden

Hebben jullie dat ook? Dat een deelnemer het podium opkomt en dat je onmiddellijk voelt of het een goede act gaat worden? Ik dacht hier gevoel voor te hebben, maar ga vandaag gelijk de mist al in bij de allereerste deelnemer. Ton staat klaar met enorm groot in zijn gezicht de tekst ‘CHOICE’ geschreven. Als blijkt dat hij ook nog een stropdas om heeft met de tekst ‘FREEDOM’, weet ik het zeker. Dit gaat helemaal ruk worden. Een overjarige wappie die zichzelf compleet voor schut gaat zetten.

Ton is choreograaf, maar zou zo door kunnen voor accountant of beleggingsadviseur. Qua looks bedoel ik dan. Ton is zevenvijftig jaar oud en herstellende van een hersentumor. Leeftijd of gezondheid is geen issue volgens hem, het gaat om positieve energie. Nou Ton, blow me away! Dat deed Ton, volledig zelfs. Met mijn bek wijd open kijk ik naar een gepassioneerde danser die een show weggeeft, waar menig hip en jong choreograafje nog een puntje aan kan zuigen. Hij wordt bijgestaan door een groep jonge danseressen. Marc-Marie Huijbregts zegt gekscherend als hij klaar is: ‘Nou daar staat Ton met al zijn kleindochters.’ Nou laat Ton, die ouwe rakker, maar schuiven!

Elvis has left the building

We zagen acts met hoepeltjes, springtouwen en een goochelend clowntje. Leuk allemaal hoor, maar zeker niet ‘puntje van je stoel waardig.’ Ik ga er hier dan ook verder geen woorden aan vuil maken. Mijn nichtje kan leuk tekenen en mijn buurmeisje kan leuk gedichtjes schrijven, maar die zetten we ook niet op het podium van Holland’s Got Talent.

Marco Vonk was ook iets te overtuigd van zijn kunnen. Hij claimde dat als je Marco ziet, dan zie je Elvis. Ik zag vanalles maar zeker geen Elvis?! Ik vermoed dat Elvis, vanaf zijn wolk, gedacht heeft: ‘Return te sender.’ Dat gebeurde ook en Marco vermoedde dat het kwam omdat hij uit Limburg komt. Op de vraag van Chantal Janzen of hij daarmee doelde op de afstand naar Limburg, kwam geen fatsoenlijk antwoord en op de vraag van Edson of hij zich als Limburger wellicht gediscrimineerd voelde ook niet. Op de weg terug naar huis heeft hij waarschijnlijk ‘Don’t Be Cruel’, geluisterd.

Koffiemachine praat

Als we het hebben over Holland’s Got Talent moeten we het deze aflevering onder andere hebben van Robert. Robert speelt piano. Nee herstel: Robert speelt twee piano’s tegelijkertijd. Aangezien ik niet eens foutloos Vader Jacob kan weg tokkelen op een piano, was ik erg onder de indruk. Ook Floor, een operazangeres wist te overtuigen met een prachtige vertolking van ‘You Raise Me Up.’ Kippenvel all over

Danser Nick wist een act weg te geven die Michael Jackson recht aan deed en het optreden van de Brassband The Originals was een feestje. Prachtig allemaal, maar wat mij betreft geen halleluja deze aflevering. Geen gespreksstof voor bij de koffiemachine zeg maar. Nu maakt dat voor mij niets uit, ik kan gerust een gesprek aanknopen bij mijn koffiemachine, want er is sowieso niemand die antwoord geeft. Het onzichtbare leed dat redacteur heet. Ik wilde het toch even een keer genoemd hebben.

Wanneer zou de fandag zijn?

Gelukkig hadden we Zino nog. Aandoenlijk was dat hij zijn trotse opa mee had genomen. Waarschijnlijk zijn enige fan. Zino was een soort van drummende DJ. Hij kwam binnen met merchandise met zijn naam er groot op gedrukt en deelde petjes uit aan Jamai en Buddy. Ja, je kan wel wat weggeven Zino, want met opa als je enige fan is de kans groot dat je anders met al die zooi blijft zitten. Was het slecht? Welnee, het was best aardig maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Zijn attitude deed zeker geen goed. Hij vertelde op het podium van Holland’s Got Talent dat hij al eens had opgetreden in Hollywood. Dan Karaty kwam bijna een meter omhoog van zijn stoel toen hij vroeg: ‘Waar in Hollywood?’ Edson ging stuk om het ongeloof op het gezicht van Dan en noemde hem ‘Dan the Check-Fact-Man.’ Ik vermoed dat het ongeloof op zijn plaats was, want Zino kon hem niet vertellen waar hij had opgetreden in Hollywood. ‘Uh, tja ik weet niet meer precies hoe het heette’, zei hij schamper. Tuurlijk Zino, je hebt opgetreden in Hollywoord, maar weet niet meer waar. Dat opa misschien in je sprookjes gelooft, wil niet zeggen dat wij dat ook doen!

Bovenstaand nalezend, kan ik concluderen dat deze aflevering van Holland’s Got Talent toch wel wat voer had om te bespreken bij de koffiemachine. Ik lul wel tegen de melkopschuimer.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Klik hier om naar alle artikelen over het programma Holland’s Got Talent te gaan.

Heb je het optreden van Zino in Holland’s Got Talent gemist? Kijk dan terug op Videoland.

Home » Televisie » Holland’s Got Talent: Zino’s tripje naar Hollywood zorgt voor geheugenverlies