Het Perfecte Plaatje: Deelnemers oog in oog met Kensington fans

Het Perfecte Plaatje

De ‘Trijn’ op spoor 7 naar Kensington heeft vertraging. Trijntje Oosterhuis heeft zelf een optreden en kan niet op tijd bij het afscheidsconcert van de band Kensington zijn om haar glansrol als fotografe van Het Perfecte Plaatje te vervullen. Het goede nieuws is dat ze blijkbaar nog werk heeft, het slechte nieuws is dat Trijntje nog steeds deelnemer is van Het Perfecte Plaatje 2022. Mijn onderbuikgevoel zegt mij dat het echter wel eens de laatste aflevering kan zijn alvorens Trijntje Oosterhuis uit het spoorboekje van de NS wordt geschrapt. Ja ik weet dat die spoorboekjes al 11 jaar niet meer worden uitgegeven door de NS.

Groupie

Kensington geeft een afscheidsconcert en de 5 overgebleven fotografen mogen daarbij aanwezig zijn om Het Perfecte Plaatje te schieten. Ik kan de naam Kensington niet horen zonder in de lach te schieten. Eef, een vriendin van mijn dochter, ging jaren geleden in Amsterdam naar een club voor een drankje en dansje met wat vriendinnen. Ze raakten aan de praat met een stel toffe gasten en de sfeer was super. Het dansje en drankje werd een nachtje doorhalen.

Ergens terloops was wel ter sprake gekomen dat deze kerels een optreden hadden gehad die avond, maar Eef ging ervan uit dat het om vrij onbenullig bandje ging dat in een kroeg had gespeeld. Na een lange en enerverende stapnacht kwam Eef er de volgende dag bij toeval achter dat ze een nacht had doorgehaald met leden van de band Kensington. Met terugwerkende kracht voelde ze zich een ‘groupie’. Lekker onnozel ding!

Terug naar Het Perfecte Plaatje

Filemon is al overprikkeld voordat er überhaupt iets gebeurt. Die jongen heeft toch behoorlijk wat issues als je het mij vraagt. Moeilijk te peilen typje. Het ene moment vind ik hem heel relaxt, soms grappig, maar vaak ook narrig, kortaf en erg onzeker. Hij weet zich echter weer goed te profileren en heeft de winnende foto te pakken tijdens de eerste opdracht van aflevering 7 van Het Perfecte Plaatje.

Moppersmurf

Geraldine Kemper heeft een zware dag tijdens de ‘insecten opdracht’. Zij krijgt een insectkenner als gunst mee voor haar shoot. Alhoewel ze daar in eerste instantie heel blij mee lijkt, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat die kerel haar toch een beetje irriteert. Ze is mopperig en Tijl Beckand noemt haar zelfs moppersmurf. Beter hou je, je quasi grappige opmerkingen even voor je Tijl, voordat Geraldine je voert aan het insectenrijk. Het is wellicht een trend om insecten te frituren en consumeren, maar andersom kan ook hè!

Strebertje

Alles lijkt te mislukken bij Geraldine, de foto’s zijn niet scherp, te donker of te licht. Die kriegelige, vliegende klotebeestjes zoemen overal om haar heen, maar ze fatsoenlijk vastleggen op de camera is niet te doen. Als ze ook nog eens geprikt wordt door zo’n irritant zoembeestje is ze er wel klaar mee. Dat Geraldine Kemper een strebertje is, is inmiddels wel duidelijk geworden in Het Perfecte Plaatje 2022. Dat ze zich zo opwindt is eigenlijk helemaal niet nodig, want ze heeft de ‘stabiele factor graad’ van Edwin Jonker overgenomen en presteert steeds prima!

Klotebeestjes

Ook Tina de Bruin wordt aangevallen door tegendraadse insecten. Ze slaakt hier en daar een gilletje, springt als een malloot heen en weer en slaat wild om zich heen. Ze lijkt zowaar een beetje op de hysterische Martien Meiland. Tot overmaat van ramp kijkt Trijntje Oosterhuis de deelnemers van Het Perfecte Plaatje op de vingers vanwege de haar toebedeelde gunst. Zij mag, als een soort van bloedzuiger, meekijken hoe de anderen het aanpakken alvorens ze zelf gaat fotograferen. Een rol die haar op het lijf geschreven is.

En passant troggelt Trijntje het waadpak van Filemon af. Ik moet zeggen dat het haar beter staat dan al die vreemde gewaden die ze steeds aan haar kont heeft hangen. ‘Oh wat is dit lekker verfrissend’, kirt ze wanneer ze het water doorkruist. Kijk nou maar uit dat Greenpeace niet in de buurt is Trijn, want dan rollen ze je zo terug naar zee.

Het regent pijpenstelen

Linda Hakeboom moet helaas afhaken voor deze opdracht, omdat ze een luchtweginfectie heeft. Ik voel de bui al hangen bij de jury en die bui stort dan ook met grof geweld naar beneden over deze aflevering van Het Perfecte Plaatje. Aangezien Linda maar één foto heeft afgeleverd vanwege het ziek zijn, staat zij theoretisch gezien onderaan in de ranking. De jury besluit de SAVE in te zetten, wat niet meer of minder betekent dan dat er niemand is die Het Perfecte Plaatje hoeft te verlaten deze week. De SAVE die wat mij betreft enkele afleveringen eerder ingezet had moeten worden voor Edwin Jonker. Ja je leest het goed, ik ben er nog steeds niet overheen.

Trijn ontspringt de dans

Trijntje Oosterhuis ontspringt met haar twee vijfjes genadeloos de dans en blijft nog minimaal een week in de dienstregeling staan. Ik ben uiteraard heel blij voor haar. O nee, ik mag niet liegen. Trijn lijkt niet door te hebben dat ze mag blijven, dus met een beetje mazzel komt ze volgende week gewoon niet opdagen. Geraldine Kemper krijgt ondanks haar zware dag weer mooie cijfers voor haar foto’s. Maar Filemon wint met vlag en wimpel aflevering 7 van Het Perfecte Plaatje 2022. Kom op Filemon, gooi je haar los en relax eens een beetje volgende week. Je kan het!

Klik hier om alle artikelen over de afleveringen van Het Perfecte Plaatje 2022 en 2023 te lezen.

Steun Tv-Vrouw door ons te volgen op social media ❤️

Heb je Het Perfecte Plaatje met het afscheidsconcert van Kensington gemist en wil je weten wat de jury van de foto’s van de kandidaten vond? Kijk het hele seizoen terug op NLZiet.

Beeld bron: Still Tv RTL 4

Home » Televisie » aflevering 7 seizoen 7 Het Perfecte Plaatje 2022