Het Perfecte Plaatje: Een ongetemde versie van Trijntje Oosterhuis

Het Perfecte Plaatje 2022

Wat een leuke cast, dat was het eerste dat ik dacht bij de aankondiging van seizoen 7 van Het Perfecte Plaatje 2022. Allemaal leuke mensen en laten we wel wezen, leuke deelnemers staat garant voor leuke televisie. Toch bleek ik iets te hard van stapel te lopen. Er is één deelnemer waar ik geen moer aan vind. Geen fijne warme persoonlijkheid. Ik noem nog maar even geen namen.

Blote konten parade

Als we beginnen krijgen we eerst van alle deelnemers van Het Perfecte Plaatje een aantal hobby-foto’s te zien en wat mij opvalt is dat Maik de Boer wel heel content is met zijn eigen voorkomen. We zien Maik bloot, bloter en blootst. Jawel, zelfs in zijn blote reet. Ik zag hem niet aankomen en zat er zeker niet op te wachten. Daar hadden vast meer kijkers last van.

Wat ik niet wist, geen idee of het al in eerdere seizoenen ter sprake is gekomen, is dat de deelnemers al een maand lang voor Het Perfecte Plaatje begon, workshops hebben gevolgd en ‘licht-les’ hebben gehad. Hopelijk hebben ze het licht gezien en gaan de BN’ers ons versteld laten staan van hun foto’s.

Zo moeilijk kan het toch niet zijn

De eerste opdracht van vandaag is het thema tegenpolen. In teams van twee gaan ze enthousiast aan de gang, bijgestaan door de fotograaf Shot By Sud. De camera’s worden uitgepakt. Ooit kocht ik ook zo’n soort camera. Ik was ervan overtuigd dat het allemaal niet zo lastig  kon zijn dat fotograferen. Inmiddels ligt Canon camera ligt achter hetzelfde luik als de accordeon, Airfryer, ijsmachine en meer nutteloze troep waar ik niet mee overweg kan/wil. Doorhalen wat niet van toepassing is.

mensrelatie_300x250_v1
Geen ene reet op tv

Tina de Bruin heeft bedacht dat Trijntje Oosterhuis voor de duo shoot van Het Perfecte Plaatje 2022 met haar reet naar achteren op een bar moet kruipen. Ik hou van Tina de Bruin en nu helemaal. Niemand kon vandaag zeggen dat er ‘geen reet op tv was’ in ieder geval. Het is ongemakkelijk en ziet er niet uit, maar vermakelijke televisie is het des te meer.

Maik de Boer laat Bente Fokkens ‘introvert’ vertolken. Het wordt een prachtige foto waarvan Maik zelf enorm ontroerd raakt. Ouwe jankerd. Linda Hakeboom is ook ontroerd. Niet van een foto, maar vanwege het feit dat ze na een lang ziekbed weer ‘mee mag doen.’ Het is haar zo gegund en ze rockt deze eerste aflevering met twee prachtige foto’s. You go girl!

Filemon zorgt voor het zuurtje

De tweede shoot is een splash-shoot. Pim Hendriksen, een reclamefotograaf voorziet de deelnemers van wat tips en tricks. Dit is voor een eerste aflevering best heavy shit. Het is de bedoeling dat ze een voorwerp in vloeistof laten vallen en de splash dan op de foto vast weten te leggen. Rete moeilijk, maar het gaat ze allemaal nog vrij aardig af. Op Filemon Wesselink na dan. Hij kiest een speelgoed koe en besluit deze in een kom melk te laten splashen.

Geraldine Kemper zet hij als model achter de kom melk. Geraldine heeft al snel spijt als haren op haar hoofd. Doorweekte haren wel te verstaan. Haar blonde lokken plakken van de melk aan elkaar vast en haar kleding begint al snel te verzuren. Geen baby en toch nog naar zure melk ruiken, lul je daar maar eens uit in Volendam. Als het nu nog een mooi plaatje had opgeleverd, was Geraldine haar nieuwe status als melkmeisje niet voor niets geweest, maar de foto is bar slecht.

Tina de Bruin, daar is ze weer, irriteert zich behoorlijk aan Filemon. De communicatie verloopt niet heel soepel en hij luistert niet naar haar ‘los!’ Zonder op het juiste moment het voorwerp te droppen heb je natuurlijk geen splash. Tina wordt ook zuur, zelfs zonder melk. Als Filemon nog eens uitlegt dat ze na 1, 2, 3,  los moet laten, roept ze gefrustreerd: ‘1, 2, 3, poep aan mijn knie!’ de conclusie van bovenstaande is denk wel duidelijk: Filemon maakt deze eerste aflevering van Het Perfecte Plaatje nog geen vrienden.

Afgeleid door roze hartjes

Nerveuze gezichten bij de uitslag van deze aflevering. Filemon licht even toe dat BN’ers nu eenmaal tere zieltjes hebben. Ze willen niet falen of onderdoen voor een ander. Ik denk dat je daar geen BN’er voor hoeft te zijn hoor. Een wedstrijd is een wedstrijd en die wil je verdorie gewoon winnen! Ik ben bij het toekennen van de punten ineens compleet afgeleid door wederom Tina.

Staat ze nu in een roze pyjama met hartjes te wachten op het commentaar van de jury? Waarom doe je dat nou Tina? Nu heb ik gemist wie er als winnaar van de eerste aflevering uit de bus kwam. De verliezer pak ik nog net mee. Het is Filemon Wesselink. Zeg Najib Amhali, ga jij eens als de wiedeweerga je best doen volgende week. Ik wil je nog niet missen bij Het Perfecte Plaatje.

Klik hier om alle artikelen over de afleveringen van Het Perfecte Plaatje 2022 en 2023 te lezen.

Beeld bron: Still Tv RTL / Photoshoot Het Perfecte Plaatje van Trijntje Oosterhuis door Tina de Bruin

Vind je deze column leuk? Deel hem dan gerust op social media. De deelknop staat bovenaan de pagina.

Mag ik je nog heel even iets vragen? Zou je ons alsjeblieft willen steunen door Tv-Vrouw op social media te volgen? Dankzij jouw steun kunnen we doorgaan met het schrijven van leuke columns! Klik op de link hieronder. Namens het hele Tv-Vrouw team, ontzettend bedankt voor je support!

Heb jij de shoot van Trijntje Oosterhuis in aflevering 1 van Het Perfecte Plaatje gemist? Kijk seizoen 7 dan terug op Videoland.

Home » Televisie » aflevering 1 seizoen 7 Het perfecte Plaatje 2022