Het Perfecte Plaatje: BN’ers jagen op geverfde modellen tijdens ‘safari’

Waar is mijn camera? Ik zoek in alle lades en kasten en besef op het laatste moment dat ik mijn camera ooit heb verkocht. Met lege handen ga ik op de bank zitten om te genieten van de deelnemers die vanavond onder leiding van Tijl Beckand de mooiste foto’s schieten in aflevering 4 van het RTL4 programma Het Perfecte Plaatje op Reis in Zuid-Afrika.

Het Perfecte Plaatje op Reis 2023

De eerste shoot die onze ‘wereldsterren’ van Het Perfecte Plaatje mogen schieten gaat over lijnen en licht. Een zonnige ervaring in het mooie Zuid-Afrika met architectuur als doel. Denk hierbij aan gebouwen, meters trappen en de zon die warmte uitstraalt uit de hemel. Als een groepje B-boys en B-girls ten tonele komen met een attitude van ‘hey bro, besef ik dat het kijken naar Het Perfecte Plaatje vandaag een kunst gaat worden’. De moves van de acrobatiek modellen stelen de show. Elke foto wordt als een lijnenspel gefotografeerd. Het Perfecte Plaatje juryleden William Rutten en Neo Ntsoma zijn dan ook erg blij met het eindresultaat.

De BN’ers op safari

In het tweede deel van Het Perfecte Plaatje 2023 krijgen alle deelnemers een gebodypaint model. Het moet een fantasieshoot worden op stadssafari in Zuid-Afrika. Wildebras krijgt een slang en is helemaal in zijn vibe. Als strijder vindt hij zelfs de eekhoorns geweldig en vertelt dit dan ook met een overdreven passie. Heerlijk hoe hij de woorden uit zijn grijzende mond laat komen. Een waterval van woorden komt uit de goedlachse Wildebras die met extreme passie praat als het over dieren gaat. In zijn fantasie ziet hij een beeld voor zich als de slang die uit ons verre verleden aanwezig was bij Adam en Eva. Zijn model moet in een boom hangen om van een lokale burger een appel te stelen.

Rick Brandsteder krijgt een luipaard. Dit geverfde mensendier klimt ook in een boom. Prachtig hoe het licht van de warme zon speelt met de kleuren van het luipaardmodel. Als ik geverfd wil worden op mijn lijf, dan zou ik voor de luipaard gaan. Je moet me dan niet in een boom sturen, want mijn jeugdige lichaam kan niet meer zo goed klimmen. Ik zou ongetwijfeld ter pletter vallen. Ook vervelend, moet er weer een ziekenwagen komen, enzovoorts. Laat mij maar schuiven en op de bank genieten van het safari moment op tv.

Tatum Dagelet en Eloïse van Oranje

Tatum Dagelet krijgt een springbok toegewezen in Het Perfecte Plaatje op Reis. Ik kan niet heel veel van haar optreden zien, daar ik een noodstop moest maken in het kleine kamertje. Zo jammer, ik had graag haar ongezouten mening willen horen als zij achter haar camera blèrt naar haar model. Tatum Dagelet is een echte persoonlijkheid als het gaat over perfectie voor de camera. Niks is te gek voor een mooie foto.

Het prachtig geschilderde krokodilmodel is voor Eloïse van Oranje. Als zelfs onze koninklijke gravinfluencer mee gaat grommen voor een mooi plaatje krijgt zij als mens een dikke tien. De heerlijke onbezonnen jonkvrouw van Amsberg heeft geen kak, maar klasse. Zelf vind ik het krokodillenmodel niet veel. Het lag daar maar op de grond te liggen. In mijn ogen was het model meer een salamander dan een gevaarlijk beest wat je elk moment kan opeten.

Leonie ter Braak gaat los tijdens photoshoot

Leonie ter Braak is één met de camera en het model zebrapaard. Het interesseert haar geen drol als ze midden op een filmset in haar eigen flow zit. Ze schiet erop los. Nee, niet met een geweer, maar met het klikken van de camera. Leonie ter Braak gaat op de grond liggen met gevaar voor eigen leven en maak de ene na de andere foto in seizoen 2 van Het Perfecte Plaatje op Reis. Een heerlijk mens die even laat horen dat stereotypes van blond haar en blauwe ogen nergens bang voor zijn.

Numidia el Morabet krijgt zoals ze zelf zegt ‘een brainfart’ als ze op locatie bij een waterput met haar giraffe niet tevreden is. Iedere keer kijkt ze terug in haar camera en zijn de foto’s weer te donker. Terwijl Numidia lacht schijt ze ondertussen zeven kleuren stront door de spanning. Ze wil nog niet naar huis. Dat snap ik helemaal zangpoppetje, het is in Zuid-Afrika ook heerlijk vertoeven.

Het juryoordeel

Als de deelnemers hun perfecte plaatje voor de wedstrijd van 2023 inleveren bij de jury, gaan William Rutten en Neo Ntsoma met een getraind oog op zoek naar de winnende foto. Numidia el Morabet hoort in aflevering 4 van Het perfecte plaatje haar naam voor de winnende foto en springt ze in de lucht van blijdschap. Ze wilde natuurlijk kijken hoe hoog ze kan springen.

Helaas eindigt Het Perfecte Plaatje avontuur voor ons zonnetje Eloïse van Oranje. De gravin werd op de laatste plek gezet door de jury en gaat helaas naar huis. Ook zonder mijn camera heb ik weer genoten van Het Perfecte Plaatje en sluit af met nogmaals een bezoek aan het kleine kamertje, ofwel strontplek genoemd. Niks aan de hand, een geurkaars doet wonderen en het beeld wat ik zojuist gedropt heb zou een winnende foto kunnen opleveren voor een kunstzinnige photoshoot van Het Perfecte Plaatje op Reis.

Klik hier om alle artikelen over Het Perfecte Plaatje te lezen.

Op televisie wordt seizoen 2 van Het Perfecte Plaatje op Reis elke woensdag om 20:30 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingsdiensten Videoland en NLziet zijn de afleveringen die je in 2023 hebt gemist terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 4 seizoen 2 Het Perfecte Plaatje op Reis 2023