Het Perfecte Plaatje: Sandboarder verplettert verkeerde BN’er

Het seizoen van Het Perfecte Plaatje op Reis 2023 begon met een hoop ophef toen Eloïse van Oranje in Zuid-Afrika in een badpak poseerde. Dankzij ouderwetse, bekrompen denkbeelden over de monarchie ligt alles wat de gravinfluencer doet onder een vergrootglas. Voor de Oranje telg was het erg sneu om het middelpunt te worden van een mediastorm vanwege een klein stukje stof, maar voor RTL4 kon het nieuwe seizoen van het fotografieprogramma niet beter beginnen.

Het Perfecte Plaatje van Numidia en Wildebras

Ook aflevering 2 van Het Perfecte Plaatje op Reis 2023 heeft weer voor veel tumult gezorgd, al was het dit keer niet Eloïse van Oranje die de gemoederen bezig hield maar deelnemers Numidia el Morabet en Wildebras. De een als het lijdend voorwerp tijdens een photoshoot en de ander als lijdend voorwerp van zijn op hol geslagen brein.

Numidia el Morabet

Voor een actiefotografie opdracht in de duinen van Zuid-Afrika kregen Numidia en Wildebras twee sandboarders toegewezen van het team van Het Perfecte Plaatje op Reis. Voor het geval je geen flauw benul hebt wat een sandboarder is, zal ik een poging doen om het uit te leggen. Het zijn snowboarders zonder skipak en zonder sneeuw, maar met zand. Niet glibberen in de sneeuw, maar van een duin afglijden met opstuivend zand in je bakkes. Het zal je hobby maar zijn.

De hobby van Numidia el Morabet en Wildebras zal het waarschijnlijk na de opnames van het programma nooit worden. Met hoge snelheid een vent op een plankje op je af zien glijden en vervolgens verpletterend worden is geen pretje. Numidia kan dat beamen. Die arme meid leek wel een verdwaalde gans op de snelweg die frontaal werd geschept door een auto. Het moge duidelijk zijn dat Numidia not amused was.

Youtuber Wildebras

Wildebras had ook pech met de klungelige sandboarders, al maakte hij het zelf wel een tandje erger door zijn ‘koelbloedige’ houding. Het was nog maar de tweede aflevering van Het Perfecte Plaatje op Reis in Zuid-Afrika en die gozer bezweek nu al bijna onder de spanning. Of zoals hij het zelf prachtig omschreef: ‘Ik heb heel veel druk, heel veel zenuwen, hoogsensitief, bipolair…ik kreeg net bijna een burrun out (burn-out).’

O lieve Wildebras toch, als je al een ‘burrun out’ krijgt in deze fase van de wedstrijd dan moet je je echt afvragen of Het Perfecte Plaatje op Reis wel geschikt is voor jou. Dit is tenslotte nog maar het begin van het avontuur.

Jaap Jongbloed

Wie wel uitermate koelbloedig bleef in de strijd was onze Jaap. Wat een heerlijke vent is dat! Op het moment dat een van de duinstunters tijdens de photoshoot van Het Perfecte Plaatje op Reis aangaf ‘I don’t wanna hurt you’, reageerde Jaap Jongbloed nuchter: ‘It’s okay, I am an old man.’

De laconieke houding en zelfspot van die man is om van te smullen en juist daarom is het ronduit klote dat uitgerekend Jaap Jongbloed als afvaller het programma Het Perfecte Plaatje op Reis al na 2 afleveringen moet verlaten. Had die sandboarder nou maar ietsje sneller van die zandduin gegleden en Wildebras omver gekeild in plaats van Numidia. Dan was de stresskip uit zijn lijden verlost en hadden wij nog iets langer van Japie kunnen genieten.

Klik hier om alle artikelen over Het Perfecte Plaatje te lezen.

Op televisie wordt seizoen 2 van Het Perfecte Plaatje op Reis elke woensdag om 20:30 uitgezonden op zender RTL4 en op streamingsdiensten Videoland en NLziet zijn de afleveringen die je in 2023 hebt gemist terug te kijken.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 2 seizoen 2 Het Perfecte Plaatje op Reis 2023