DNA Singers: De appel valt niet ver van de boom

DNA Singers

Nog amper bekomen van de verpletterende indruk die Charlee, de dochter van Marlayne Sahupala, tijdens de vorige aflevering van DNA Singers op ons maakte, krijgen we vanavond alweer drie nieuwe pareltjes van zangtalenten voorgeschoteld. Onbekende Nederlanders die volgens Art Rooijakkers ‘de longen uit hun lijf zingen’. Gelukkig produceren de deelnemers enkel een beeldschoon stemgeluid en blijven de longen zitten op de plek waar ze horen. Een hele opluchting, want hoewel ik niet vies ben van een beetje sensatie, heb ik geen behoefte om orgaanvlees van dichtbij te bestuderen zo net na het avondeten.

De gastjuryleden

Teamcaptain Jeroen van Koningsbrugge wordt vanavond tijdens DNA Singers bijgestaan door Geraldine Kemper en teamcaptain Jaap Reesema krijgt Berget Lewis op bezoek. Het doet me deugd dat Berget in het panel zit, want afgelopen vier weken hebben we haar naam veel voorbij horen komen. Zodra er een getinte artiest op het podium stond, werd de deelnemer bestempeld als familie van Berget Lewis. Ik weet niet wat voor verhalen er in het Gooi rond gaan? Als we de teamcaptains mogen geloven zijn mogelijke DNA sporen van de zangeres veelvuldig aanwezig. Net als de genen van de Volendamse clan overigens.

Het is dan ook zeer verfrissend dat er vandaag in aflevering 5 van DNA Singers eens niet met Volendammers wordt gestrooid door de panelleden. Zelfs Berget wordt dit keer niet gebombardeerd als oma, tante of zusje van een van de deelnemers.

Twan

De 22-jarige Twan mag de spits afbijten als eerste deelnemer van DNA Singers. Een lekkere, vrolijke jongen met een aanstekelijke lach. Aanvankelijk lijkt hij wat verlegen doordat hij amper durft te praten, maar na de onthulling dat hij familie is van Eva Simons staat zijn kwebbel niet meer stil.

Twan blijkt niet alleen een dijk van een zangstem te hebben, maar past qua humor ook prima bij mensen als Jörgen Raymann en Steven van Brunswijk. Misschien moet hij toch maar eens checken of er niet nog meer BN’ers in de bloedlijnen verstopt zitten. Achter het bestaan van nicht Eva Simons kwam hij ook pas op 13-jarige leeftijd.

Robin Tess

De tweede deelnemer van DNA Singers is Robin Tess. Wanneer ze het podium op komt maakt haar flamboyante pantalon veel indruk. Het duurt minstens vijf minuten voordat de panelleden in de gaten hebben dat er bij die broek een prachtige jongedame van 24 jaar hoort.

Zodra Robin Tess begint te zingen, valt de zaal compleet stil. Met een power van ‘heb ik jou daar’ blaast ze het publiek finaal omver met het nummer I got the music in me. Ze heeft met de tekst het nummer geen millimeter overdreven, want zij is hoogstpersoonlijk de belichaming van muziek. Niet zo gek, want DNA Singers deelnemer Robin Tess is de dochter van Ferdi Bolland. De appel valt in dit geval niet ver van de boom.

Joop

De 37-jarige Joop is de laatste deelnemer van DNA Singers. Wie bij de naam Joop denkt aan een vent met melkboerenhondenhaar en blauwe ogen, heeft het goed mis. Hij heeft Molukse roots, geeft les op de rockacademie en rockt de pan uit. Het rauwe randje aan de diepe stem van Joop doet niet enkel gastjurylid Geraldine Kemper, maar het voltallige DNA Singers panel in katzwijm vallen.

Deze man is als een reus zo groot, een streling voor het oog en kan zingen als een nachtegaal. Het enige wat er mis is aan Joop is die stomme muts op zijn kop. Wie zet er nou een muts op zijn pinda terwijl je onder hete studiolampen op moet treden? Het zal ongetwijfeld veroorzaakt worden door zijn gescheurde jeans waar zijn halve knie uit bungelt. Dat is natuurlijk hartstikke koud. Hopelijk kan zijn tante Justine Pelmelay niet alleen goed zingen, maar weet ze ook raad met naald en draad om de broek van haar neefje Joop te herstellen.

Klik hier om naar alle artikelen over DNA Singers te gaan.

Heb je het RTL4 programma DNA Singers gemist? Op Videoland kun je de zangkunsten van Twan (de neef van Eva Simons), Robin Tess Bolland (de dochter van Ferdi Bolland) en Joop (het neefje van Justine Pelmelay) bewonderen in aflevering 5 van DNA Singers.

Beeld bron: Still Tv RTL4 / DNA Singers 2023

Home » Televisie » aflevering 5 DNA Singers 2023