DNA Singers: 13-jarige Charlee zingt de sterren van de hemel

DNA Singers

We gaan weer op speurtocht door de genen van Bekend Nederland. Naar wie o wie is het DNA van de singers van vandaag terug te leiden? Wordt het weer kinderspel of krijgen we nu eindelijk de kans om onze hersens eens echt te kraken?

Gewapend met pen en papier zit ik klaar voor de vierde aflevering van DNA Singers. De gastjuryleden van deze week zijn presentator Edson da Graça en Koffietijd coryfee Quinty Trustfull. Teamcaptain Jaap Reesema kijkt een tikkie jaloers naar de bank waarop collega Jeroen van Koningsbrugge naast de prachtige Quinty zit. Dat had hij vast ook wel gewild, maar ja of zijn vrouw Kim Kötter daar ook zo blij van zou worden? Straks voelt ze zich nog kötter. Voor degene die deze vreselijk flauwe grap niet begrijpen, een o met puntjes erbovenop spreek je uit als ‘u’.

Tjerk

De eerste deelnemer van DNA Singers is de 58-jarige Tjerk. Vraag mij niet waarom, maar hij doet mij een beetje denken aan Jack Spijkerman. Quinty Trustfull daarentegen krijgt juist meer een Ronald Koeman gedachte bij hem. Voor Jaap Reesema is het gelijk duidelijk van wie Tjerk familie is. ‘René le Blanc’, zegt Jaap vol overtuiging, want ‘die heeft hetzelfde hoge boord’. Heel even denk ik dat de teamcaptain een grap maakt, maar hij blijkt bloedserieus.

Quinty roept ineens dat Tjerk familie is van Samantha Steenwijk. ‘Ja die heeft ook zo’n kraag’, vult Jeroen haar aan. Terwijl Quinty ook nog even het kruisje om de nek van Tjerk en zijn armbanden opnoemt als aanwijzing, zit ik met stomheid geslagen naar de juryleden te kijken.

Nu weet ik dat je tegenwoordig niet super slim hoeft te zijn om BN’er te worden. Soms hoef je er zelfs nog niet eens iets voor te kunnen, kijk maar naar al die realitysterren. Maar als je denkt dat je DNA kunt ontcijferen door een hoge kraag, armbanden of een kruis om de nek, dan moet je toch écht heel gauw terug naar de schoolbanken. Ik denk dat ik morgen maar een jurk van de Zara aan doe, net als Amalia. Dan ben ik vast ook een prinses. En iedereen man met lelijke schoenen is voortaan familie van Hugo de Jonge.

Charly

De tweede deelnemer van DNA Singers is de 13-jarige Charlee. Ze staat relaxed op het podium en is totaal niet onder de indruk van BN’ers om haar heen. Binnen één seconde houd ik al van dat stoere meisje en zodra ze begint te zingen ben ik fan. Dat is best bijzonder, want ze zingt een nummer waar ik een gruwelijke hekel aan heb. De diepte van songfestival zangeres S10.

Ineens kom ik erachter dat het liedje eigenlijk heel mooi is, maar dan wel zonder het kattengejank van S10. Zoals Charly het nummer in DNA Singers zingt wil ik het vaker horen! Ook de jury is zwaar onder de indruk. Zou Charlee familie zijn van een zangeres van Luv of de Dolly Dots?

Marjory

Wanneer Marjory, de derde deelnemer van DNA Singers opkomt, moet ik gelijk denken aan de film Goldmember met Austin Powers. In die film speelt Beyonce in een groovy jaren 70 outfit de rol van Foxxy. Marjory is de Nederlandse Foxxy. Geen twijfel over mogelijk.

Zodra Marjory gaat zingen komt plotsklaps Tina Turner uit haar strot gevlogen. De stem van Tina wel te verstaan. Wat een power heeft die groovy lady. Ze blaast het hele publiek omver met haar krachtige stem.

De onthulling

Het familielid van Tjerk moet zich als eerste onthullen. Door de hint dat Tjerk een bekende oom én twee bekende neefjes heeft is het een eitje om te raden dat het familielid waar het hier in DNA Singers om gaat niemand minder dan ‘gele Speedo man’ Dries Roelvink gaat.

De tweede onthulling is ook een makkie om te raden. Tijdens het DNA Singers duet van Marjory roept Jeroen van Koningsbrugge:’ Ja, ik zie het aan de kin!’ Hij wijst naar de onderkin van het zingende silhouet. De dame achter het witte scherm verdient wat mij betreft een lintje dat ze niet vanachter het scherm vandaan is gekomen om Jeroentje een draai om de oren te geven. Wat een zelfbeheersing heeft Ruth Jacott!

De derde onthulling is dan eindelijk dé hersenkraker waar we al vier weken naar smachten. Dit keer weet het panel niet unaniem te raden wie het bekende familielid is. Alleen Quinty Trustfull en Jeroen van Koningsbrugge raden goed dat Marlayne Sahupala de moeder van DNA Singers topper Charlee is.

Ode aan Charly

Lieve Charlee Sahupala, wat heb jij fantastisch mooi gezongen tijdens je optreden bij DNA Singers. Wij van Tv-Vrouw zijn fan en willen jou dolgraag een keer een interviewen. Je zingt niet alleen prachtig, maar je hebt ook nog eens meer lef dan menig volwassene. Ga zo door en blijf vooral altijd zoals je bent. You go girl!

Klik hier om naar alle artikelen over DNA Singers te gaan.

Heb je het RTL4 programma DNA Singers gemist? Op Videoland kun je de zangkunsten van Tjerk (de neef van Dries Roelvink), Charlee Sahupala (de dochter van Marlayne Suhapala) en Marjory (het nichtje van Ruth Jacott) bewonderen in aflevering 4 van DNA Singers.

Beeld bron: Still Tv RTl4 / DNA Singers 2023

Home » Televisie » aflevering 4 DNA Singers 2023