De Ware Jacob: Jacob kwijlt van 23-jarige Tinder matches

De Ware jacob

Piepjonge zeemeerminnen, dat had-ie gewild, onze 60-jarige snoeperd. Zijn matches zijn eerder 58 jaar oud en bevinden zich op 30 kilometer afstand. ‘Maar ik heb liever 30 jaar op 58 kilometer’, aldus De Ware Jacob.

Tinder Swindler

Jacobs nieuwe gezelschap, een vroegere tennisvriend samen met zijn partner en Belgische huisvriend Jarno, hadden hem aangespoord om een Tinder account aan te maken. Eerder vond Jacob Tinder niet voorbehouden aan oude mannen, maar nu gaat hij verdacht makkelijk overstag.

Bij de eerste swipe is Jacob al verknocht aan het spelletje. Een online vrouwencircus, daar is Jacob niet tegen bestand. De verslavende jingle die zich afspeelt als Jacob een match te pakken heeft, wekt bij hem een spontane ‘Pavlov reactie’ op. Het kwijl gutst uit zijn bek.

De Ware Jacob heeft liever Tinder, dan Carla

Blijkbaar kan Jacob zijn hormonen niet langer bedwingen nu Carla de biezen pakt. De Limburgse poetsvrouw oogt hevig aangeslagen op haar laatste dag in Huize Jacob. Ze doet haar best de kamervloer nog wat op te poetsen, maar waarom is een raadsel. Misschien is het de enige taak in huis die haar nog enig gevoel van waardigheid oplevert.

Tijdens Carla’s laatste uren lijkt Jacob geen enkel oog meer voor haar te hebben. Liever Tinder dan Carla, zo luidt zijn motto. Het laatste beetje respect dat Carla voor Jacob koestert, verdwijnt daarmee als sneeuw voor de zon. De volgende ochtend breekt voor Carla de dag van de verlossing aan. Geëmotioneerd overhandigt ze Jacob een afscheidsbrief. Het gesproken woord gunt zij hem niet meer.

Mama, help!

Hoewel Jacob als een gevoelloze kikker Carla’s brief voor de camera voorleest, lijkt hij even later de ‘Grote Leegte’ te voelen opdoemen. Tijd om mama te bellen:

• Jacob: ‘Het is hier zo mooi weer, mama’.
  • Mama: ‘Ja, maar het is hier ook mooi weer, dus we komen niet.’
  • Jacob: ‘Maar ik ben helemaal alleen thuis, mama. Ik heb al vliegtickets gekocht.’
  • Mama: ‘Dat zal wel, ik geloof er niks van.’
  • Jacob: ‘Nou mama, tot volgende week!’
  • Mama: ‘Nog een prettige avond, Jacob.’

Daar komt de koude kikker uit de mouw; mama is net zo bang voor haar gevoelens als de Ware Jacob voor zijn gevoelens. ‘Altijd fijn om met m’n mutti te spreken’, voegt de 60-jarige Jacob haastig toe.

De beschermengel daalt neer

En ja, lieve lezers, jullie hoeven de hersens niet langer te kraken, want natúúrlijk opent Jacob ook deze aflevering de poorten van zijn wonderland voor een nieuwe deerne. Haar naam is Kitty, de zelfverklaard patrones van de Sint-Jacobskerk (wat doe je jezelf aan). Kitty is Jacobs fan van het eerste uur en daarom drukt zij eigenhandig al zijn online criticasters de kop in. Een heikel karweitje, schat ik zo in.

Blijkbaar gaat haar beschermstatus zo ver, dat een fysiek Portugees bezoekje aan de Ware Jacob eveneens tot het takenpakket behoort. Als Jacob haar een zoete prosecco van het huis aanbiedt, valt onze Kit weerloos in katzwijm: ‘Jacob, je moet me niet te veel verwennen, want dan ga ik hier nooit meer vandaan.’

Uh Kit, kijk je een beetje uit? Je hebt ook nog drie kinderen.

Beeld bron: Still Tv Videoland

Klik hier om naar alle artikelen over het programma De Ware Jacob te gaan.

De Ware jacob is exclusief beschikbaar op Videoland.

Home » Televisie » aflevering 5 De Ware Jacob