B&B Vol Liefde: Lukt het Dave om zijn territorium af te bakenen?

B&B Vol Liefde

Arme Frank, hij is nog geen 24 uur bij Denise en nu begint Dave al zijn tanden te laten zien. Als een dominante rottweiler ligt Dave om de haverklap zijn poot op om zijn territorium af te bakenen. Een beetje strijd kan geen kwaad, maar dit valt niet bepaald sportief te noemen. Dave doet er alles aan om te laten blijken dat hij het alpha mannetje in B&B Vol Liefde is.

Hoe vond jij de actie van Dave toen hij Denise in het bijzijn van Frank op date vroeg? Na dagenlang Denise en haar enige broek voor zichzelf te hebben gehad, besluit Dave haar direct te claimen. Met enige broek bedoel ik overigens niet dat ik de broek ‘enig’ vind. Ik bedoel dat we de huidkleurige broek in werkelijk élke aflevering met Denise te zien krijgen en ik me oprecht afvraag of dit haar enige broek is. Naast de sportlegging die we ook elke keer te zien krijgen.

Ik vond het best een beetje sneu dat Frank al binnen 24 uur aan zijn lot werd overgelaten, terwijl Denise en Dave lekker samen aan het bubbelen waren in de jacuzzi. Het lijkt erop dat Vriendelijke Frank geen enkele kans gaat krijgen als het aan Dobermann Dave ligt.

Piet houdt het voor gezien in B&B Vol Liefde

In het Portugese Madeira delft Piet het onderspit. Ted gaat met de mannen op pad en heeft de ‘keuringsdienst van waren’ ingeschakeld, oftewel vriendin Rita. Ab wist Rita binnen enkele seconden om zijn vinger te winden met de flauwste openingszin ooit: ‘Ik heet Ab en ik ben hier niet voor de grap.’ Een grap die qua niveau zelfs niet in aanmerking komt voor de Donald Duck Moppentrommel. Vraag mij niet waarom, maar de dames vonden het prachtig.

Piet koos voor een totaal andere aanpak. In plaats van een ‘grappige’ openingszin flapte hij eruit ‘Jij bent klein’, toen hij zich voorstelde aan keurmeesteres Rita. De dame in kwestie kon er niet om lachen en was zeer gepikeerd. ‘Ik ben 1 meter 52, zo ben ik geboren’, siste ze nijdig. Nou Rita, ik kan je verzekeren dat je niet met een lengte van 1 meter 52 geboren bent. Dat zou wel een erg pijnlijke bevallen zijn geweest voor je moeder. Desalniettemin was het natuurlijk niet zo netjes van Piet om iemand zo plompverloren aan te spreken op haar lengte.

Door de onhandige opmerking van Piet werd Ab in de ogen van de dames alleen maar leuker. Zo leuk zelfs dat Rita in een ‘polonaise positie’ met Ab de trap afging, onder het mom van ‘enge trap’. Tuurlijk meid, we geloven je meteen. Don Juan Ab genoot van alle aandacht en besloot zelfs een bloemetje achter de oren van de dames te planten. Piet liet zich niet meeslepen in al die onzin en heeft later op de dag het wijze besluit genomen om zijn B&B Vol Liefde avontuur te beëindigen.

Een mismatch van het hoogste niveau

Hoe gaat het met Hans en zijn astrale bomenknuffelaar Sylvia? Tja, wat zal ik daar eens over zeggen… Ze liggen niet bepaald op dezelfde golflengte. Hautaine Sylvia is vooral druk bezig om de cameraman te overtuigen van haar kwaliteiten. Als we de afleveringen van B&B Vol Liefde samenvatten, dan komt het erop neer dat Sylvia een heel eenvoudig mens is. Een musicale vrouw met een hoog niveau, die de astrale wereld schildert, terwijl ze in een boom boeken van Gandhi en Blavatski leest én ondertussen de bijbel bestudeert. O,ja en ze heeft ook nog minstens 3 dates per week en reist de halve wereld rond. Een bezig bijtje dus. Ik zou bijna zeggen dat het jammer is dat ze in haar drukke schema tijd heeft weten vrij te maken voor B&B Vol Liefde.

Hans zijn leven bestaat uit werken, de was verkeerd ophangen, zijn B&B en het gedoe met ex Libera. Hans houdt van diepvriespizza, schelpjesmacaroni en oubollige tegels aan de keukenmuur. Niet bepaald een match dus met Sylvia. Je hoeft geen astraal wereldwonder te zijn om te kunnen voorspellen dat het slechts een kwestie van tijd is voordat Hans en Sylvia elkaar dumpen. Laten we hopen dat er wel eerst een pittige scène aan vooraf gaat.

Een luxe probleem voor Martijn

De jongeman met de vastgeroeste zonnebril in zijn haren. Zou hij daar ook mee geboren zijn? Het lijkt er wel op, aangezien het ding zelfs tijdens het diner muurvast blijft zitten in zijn gouden lokken. Martijn had het een beetje zwaar in deze aflevering van B&B Vol Liefde. Als opgejaagd wild werd hij achterna gezeten door een twee vrouwen die hem het hof wilden maken. Marian nam Martijn mee op date en besloot hem af te schrikken met twee champagneglazen waar hun namen in gegraveerd waren. Heel lief bedoeld natuurlijk, maar wel een heftig gebaar voor een eerste date. Meer een cadeau om te geven bij een 50 jarig huwelijksjubileum ofzo.

Simone gooide haar kookkunsten in de strijd en besloot Martijn te imponeren met pompoensoep. Martijn vond de soep heerlijk, maar eerlijkheid gebiedt te zeggen dat hij flink teut was van alle champagne. Dus in hoeverre zijn smaakpapillen nog ergens toe in staat waren valt te bezien. Net toen er tijdens de date ein-de-lijk wat op leek te bloeien tussen Simone en Martijn, werd de romantiek ruw verstoord. Paps, mams en Marian vonden dat de date wel lang duurde en crashte het dinertje door plotseling binnen te komen. Arme Simone…ze was zo dichtbij haar doel.

Hoe heb jij deze aflevering ervaren?

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 12 seizoen 2 B&B Vol Liefde