B&B Vol Liefde: Ben jij te paaien voor een kip?

B&B Vol Liefde

‘Wil je een kip van mij?’ Het is iets wat alleen in B&B Vol Liefde kan voorkomen, een vrouw versieren met een kip. Waar in sommige landen een kameel of geit wordt ingezet als bruidsschat, doet Jos het met een kip. Jos neemt de oude slogan van de Nederlandse pluimveesector zeer serieus. De slogan van de wat? Je kent toch die reclame van vroeger nog wel? ‘Kip het meest veelzijdige stukje vlees!’

Jos weet ‘met kip zit je altijd goed’. Geen twijfel meer of je voor een kameel, geit of ezel moet kiezen…gewoon kip. Omdat Natasja ook niet meer de jongste is, blijft het bij één kip. Een soort low-budget bruidsschat in het kader van de bezuinigingen. Het leven is al duur genoeg tenslotte.

Slimme jongen die Jos

Ik begrijp Jos. Zijn fysiotherapie rekeningen reizen natuurlijk de pan uit van al dat krom lopen. Toen hij naar het kippenverblijf liep, viel het mij op dat Jos zijn hoofd zo’n tien minuten eerder was aangekomen bij de kippen dan zijn lijf. En tijdens het etentje zat hij helemaal in elkaar gebogen als een pretzel. Da’s niet gezond Jos. Je bent één van mijn favoriete deelnemers van B&B Vol Liefde en ik zou erg teleurgesteld zijn als je af moet haken vanwege rugklachten. Al wil ik je met alle liefde een rugmassage geven.

Ook voor B&B Vol Liefde deelnemers is karma a bitch

Mijn andere favoriet, Opa Piet, is helaas al naar huis gebonjourd. Toch was er in de aflevering van gisteravond nog even wat genoegdoening voor onze lieve Piet. Zijn concurrent Ab werd op brute wijze gedumpt. Ab zag het niet aankomen en wist niet hoe gauw hij er vandaar moest. Met een hoofd wat zo rood was dat het vloekte bij zijn knalroze shirt, vertrok hij richting Nederland.

Tante Ted had ook haast om Arrogante Ab weg te werken uit Madeira. Met een klap smeet ze de deur van het busje dicht. Ik zat erop te wachten tot ze zou zeggen ‘Zo die is weg!’ Ted vindt Ab betweterig en zijn gepoch met dure spullen is ze ook spuugzat. Ze kijkt uit naar de volgende man en hoopt op ‘gewoon een leuke vent’.

Lieve Tante Ted

Ted, zou het kunnen dat je iets over het hoofd hebt gezien? Die gewone leuke vent had je al op een presenteerblaadje aangereikt gekregen. Je zei het zelf een paar afleveringen geleden: ‘Piet, je vergeet hem niet.’ Een man die niet arrogant of betweterig is. En pochen met dure spullen doet hij al helemaal niet, onze Piet. Jammer hoor, het had zo mooi kunnen zijn en je had er tevens een goede klusser aan gehad voor je nieuwe B&B Vol Liefde. Volgende keer even beter nadenken voordat je iemand wegstuurt Ted.

Nieuw vlees in de kuip

Soms kiezen deelnemers in B&B Vol Liefde ervoor om zelf weg te gaan. Zo ook in het geval van Gerry. Het leek ons Duracell konijntje Richard niet veel te raken, maar dat was uiterlijk vertoon. Dit bleek toen hij zijn nieuwe date Maureen ontmoette. Al gauw begon Richard haar te waarschuwen hoe vreselijk druk hij is. Het leek haast wel een ‘afschrikcampagne’. Vindt Richard Maureen dan niet leuk? Juist wel, maar soms is het veiliger om iemand zelf alvast af te schrikken in plaats van afgewezen worden.

Gelukkig kijkt Maureen er dwars doorheen en ziet tussen alle bombarie door zijn gouden hart. Een leuke vrouw. Wellicht serieuze concurrentie voor Simone. Wie denk jij dat het meest kans maakt bij Richard? Laat het mij weten op social media. Ik ben heel nieuwsgierig naar jouw mening.

De prins of de wolf?

Over mening gesproken.. Hoe denk jij over Harmjan? Is deze man écht zo leuk als hij overkomt? Op Marktplaats wordt altijd gewaarschuwd dat als een deal te mooi lijkt om waar te zijn, het vaak een oplichter betreft. Zou die vlieger ook voor mannen opgaan? Is Harmjan een wolf in schaapskleren of de prins op het witte paard? Persoonlijk vind ik hem erg leuk. Maar ja, als we op het gebied van mannenvlees naar mijn behaalde resultaten uit het verleden kijken, dan is het feit dat ik Harmjan toppie vind nou niet bepaald een aanbeveling.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 14 seizoen 2 B&B Vol Liefde