B&B Vol Liefde: Ben is ongewenst in de OSM club van Tjerk

B&B Vol Liefde

De nieuwe date van Ted is gearriveerd en zo te zien is hij er helemaal klaar voor. Ben heeft zijn feestmuts al op z’n bolleke en hij komt haar B&B Vol Liefde eens even flink op zijn kop te zetten. Trek de verkleedkist maar eens goed open en trek je mooiste outfit aan. Carnaval wordt dit jaar blijkbaar nog een keer gevierd.

Ik ken Ben niet, maar ik heb alvast officieel besloten dat hij 5 sterren en een sticker krijgt. Een man die binnen 10 minuten Kakkineuze Tjerk om kan toveren in Treurwilg Tjerk, is in mijn ogen een held van wereldformaat.

Kapsones in B&B Vol Liefde

Tijdens het kijken van de aflevering van vanavond heb ik werkelijk waar met mijn oren zitten klapperen. Op het moment dat Tjerk een onderonsje had met de camera, wapperden mijn oren zo hard dat ik spontaan opsteeg en mijn kop tegen het plafond stootte. Dombo, de vliegende olifant, was er niks bij.

Tjerk is een man met sois de vivre. Hij heeft in zijn leven alles gezien, alles gedaan en weet alles. Geld is geen probleem en luxe is een eerste levensbehoefte. Desondanks heeft Tjerk het zwaar, heel erg zwaar. Als hoogintelligente man leven in een wereld vol paupers en onnozelen is een living hell. Het valt écht niet mee hoor, om Tjerk te zijn. En al helemaal niet als er dan een clown op komt draven die er met jouw jonkvrouwe vandoor wil gaan. Dan te bedenken dat die arme Tjerk ook nog met dat ‘clowns mens’ aan dezelfde eettafel moet dineren. Dat is toch on-ver-draag-lijk.

Weet je wat ik onverdraaglijk vind?

Een man van 71 jaar, die zonder blikken of blozen op basis van intelligentie beslist of je goed genoeg bent om bij zijn OSM club te horen. OSM staat voor Ons Soort Mensen, maar is volgens Tjerk niet denigrerend bedoeld. Ik weet niet wat ik erger vind…het feit dat hij neerkijkt op mensen die niet van zijn ‘niveau’ zijn of dat hij zo onwetend is, dat hij werkelijk gelooft dat zijn opmerking niet denigrerend is. Hoe dan ook, Tjerk lijkt een typisch gevalletje ‘inlevingsvermogen van een doperwt’ te zijn. Hij heeft net zoveel inlevingsvermogen, als dat ik tact heb. Oftewel 0,0.

Nieuwkomer Ben daarentegen lijkt mij een leuke vent. Als ik Ted was zou ik voor hem gaan. Niet te druk maken om die bonte clownspet. Gewoon een keer per ongeluk expres te heet wassen en probleem pet is opgelost. Zoiets heb ik al regelmatig gedaan met kledingstukken van mijn vriend en werkt fantastisch. Hij heeft het niet eens door!  – Nu maar hopen dat hij deze column niet leest, want dan zijn de rapen gaar. –

Wat doen we met Tjerk?

Tja, nu hebben we alleen het probleem Tjerk nog. Hoe kan Ted hem lozen zonder dat het strafbaar is? Ik heb weleens in een serie gezien dat je een lichaam kan laten verdwijnen door het in een badkuip te leggen en met zoutzuur te overgieten. Maar dat is strafbaar en meurt als de ziekte. Daarnaast verdiend ook Tjerk het om gelukkig te worden. Maar dan wel met Zijn Soort Mensen natuurlijk. We zouden niet willen dat hij zich voortplant met Ons Soort Mensen.

Wacht eens even, ik heb de perfecte oplossing! Laten we voor Cupido spelen en Tjerk koppelen aan Sylvia. Je weet wel die ‘boom tijger’ van Hans. Of zoals Hans haar noemt ‘het luie paard’. Dan kunnen Tjerk en Sylvia gezellig samen hoog van de toren blazen en neerkijken op het klootjesvolk. Wellicht kopen ze samen de B&B van Hans en is die ook gelijk uit de problemen. Op die manier zijn we al van drie bizarre B&B Vol Liefde deelnemers af.

De verkeerde Hans

Ik vraag me af wanneer we Hans uit Italië weer eens zien. Het is al best een tijd geleden dat we ons hebben kunnen bescheuren om zijn liefdesleven. Franse Hans daarentegen, daar wordt de kijker mee dood gegooid. Persoonlijk ben ik wel een beetje klaar met die man zijn sores. We zien tenslotte niet veel meer dan een hoop gezuip elke avond en de volgende dag een verlepte man met een kater en een Harry Potter ketting om zijn nek.

Begrijpen jullie dat Petra zo jaloers is op die andere vrouwen? Begrijpen wij eigenlijk überhaupt waarom al die vrouwen helemaal naar Frankrijk gaan voor die kerel? Oké de paarden zijn leuk, maar sla dan een boer aan de haak of ga gezellig vrijwilligerswerk doen op een manege. Koop van mij part een stokpaard. Alles beter dan zo’n verstokte vrijgezel.

Waarom doen sommige B&B Vol liefde deelnemers mee ?

De reden waarom Denise meedoet aan het programma is mij ook niet helemaal duidelijk. Dan woon je in een land met bloedmooie Spaanse mannen en ga je op tv daten met Dave. Sowieso is daten niet bepaald handig als je moeder vlakbij is. Dan ziet je potentiële partner gelijk hoe jij er over 40 jaar uitziet. Het verbaasd me dat de heren niet gelijk het eerste de beste vliegtuig naar huis hebben genomen, na het zien van de wenkbrauwen van hun aanstaande schoonmoeder. Of is meedoen aan B&B Vol Liefde vooral bedoeld om de B&B te promoten?

Er is één persoon die in ieder geval absoluut niet meedoet om zijn B&B te promoten. De Bed & Bouwval van Richard is in een dusdanige staat, dat het hem weinig reclame op zal leveren. Misschien dat daarom juist hij degene is die liefde lijkt te vinden in het programma.

Klik hier om naar alle berichten over B&B Vol Liefde 2023 en 2022 te gaan.

Beeld bron: Still Tv RTL4

Vind je deze column leuk? Deel hem dan gerust op social media. De deelknop staat bovenaan de pagina.

Mag ik je nog heel even iets vragen?

Zou je ons alsjeblieft willen steunen door Tv-Vrouw op social media te volgen? Dankzij jouw steun kunnen we doorgaan met het schrijven van leuke columns! Klik op de link hieronder. Namens het hele Tv-Vrouw team, ontzettend bedankt voor je support!

Heb je deze aflevering van B&B Vol Liefde 2022 gemist en wil je de avonturen van Astrid in Oostenrijk, Hans in Italië, Hans in Frankrijk, Ted op Madeira, Richard in Portugal, Martijn in Portugal, Denise in Spanje en Natasja in Frankrijk volgen? Kijk dan terug op Videoland.

Home » Televisie » aflevering 21 seizoen 2 B&B Vol Liefde