B&B Vol Liefde: Gaat het Yovan lukken om Franse Hans op te voeden?

B&B Vol Liefde

Wat een rotdag! Dat het zo immens warm is dat ik bijna verzuip in mijn eigen bilspleet-zweet, is tot daar aan toe. Dat het morgen nog heter wordt en we kunnen bbq’en op de tegels van het trottoir, kan ik ook nog wel mee leven. Maar een aflevering zonder B&B Vol Liefde deelnemers Astrid, Richard, Desiree en Hans uit Portugal is toch écht de druppel die de emmer doet overlopen op deze snikhete maandag.

Juist op een dag als vandaag hebben we onze gekkies van B&B Vol Liefde harder nodig dan ooit tevoren. Wat is er nou heerlijker dan na een ingekakte dag, wakker geschud te worden door de lompe opmerkingen van Razende Richard. Of je te bescheuren om de interactie tussen Hans Numero Uno en Stoomwals Desiree. Of je te verbazen over Neurotische Astrid.

Licht aan het eind van de tunnel

Helaas, de slimme koppen achter het succesvolle programma besluiten ons op te schepen met de volgende B&B Vol Liefde deelnemers: vieze Franse Hans, Slaapverwekkende Denise en Mooiboy Martijn. Toch is er een lichtpuntje aan de horizon… Tante Ted uit Madeira! In haar promotiefilmpje, oftewel lokroep, laat ze haar kleurrijke persoonlijkheid zien. Een zuurstok roze bril met bijpassend koord bungelt op haar boezem. Haar trui is wat meer ingetogen, baby roze. Niet mijn smaak, maar die ouwe chick kan het prima hebben. Ze doet me denken aan Tante Til van de familie Knots. Vandaar ook de passende bijnaam Tante Ted. Welkom Ted, dat we maar veel lol met elkaar mogen beleven.

Het bed voor haar logé heeft ze al opgemaakt met, wederom zuurstok roze, beddengoed. Een sterk statement, alsof ze gelijk aan haar date duidelijk wil maken: ‘Ik ben een hip wijf, maar sol niet met mij want ik doe lekker toch wat ik wil.’ Power to you Tante Ted! Gelijk laten zien wie de baas is! Wij snappen elkaar.

Opa Piet

Wanneer date Piet het B&B Vol Liefde stulpje van Ted binnenloopt, krab ik eens even op mijn achterhoofd. Gaat dit hem wel worden, deze match? Hoe denken jullie hierover? Ondanks zijn dwaze petje heeft Opa Piet toch zo zijn kwaliteiten. Hij gooit ze alvast even op tafel: ‘Ik  ben handig, ik ken koken, ik ken bedden opmaken, maar strijken ken ik niet. Tja Piet, als je mijn kledingkast van binnen ziet, dan ken ik strijken ook niet. Ik kán het wel, maar doe het liever niet Piet.

Hij spreekt geen vreemde talen en neemt zijn eigen kaas mee als hij op reis gaat. Ligt in een deuk van het lachen om een ‘Bollo de kakko’. Of zoals hij het noemt; een broodje poep. Het liefst zou hij gelijk gaan klussen aan de veranda om zijn gastvrouw te helpen. Dat Tante Ted nét even een ander niveau heeft, merkt hij al snel en maakt hem als ‘eenvoudige’ timmerman onzeker. Wat jammer om te zien dat hij onzeker is, want dat is werkelijk nergens voor nodig. Piet of je dit leest weet ik niet, maar ik vind je een topper.

Wat is dat toch met Hans?

Over Franse Hans ben ik wat minder enthousiast. Ik kan er mijn vinger niet opleggen, maar ik krijg de kriebels van die oude snoodaard. Mijn ‘vieze mannetjes alarmbellen’ rinkelen als een op hol geslagen kerk carillon. Aan date Petra meen ik te zien dat ze zich ook niet helemaal op haar gemak voelt bij Hans. Er is meer genegenheid tussen haar en de huiskat, dan met de gastheer.

Is de boze wolf met uitsterven bedreigd?

Gaat het kasteel van Franse Hans ooit nog een B&B Vol liefde worden? Als het aan de 59-jarige Yovan ligt wel. Die ziet het helemaal zitten met de beste man. Ze geniet van zijn pretoogjes en leuke lach. Ik weet niet met wat voor bril Yovan kijkt, maar ik vind die oogjes vooral kleine viespeuk oogjes en de lach doet me denken aan de grote boze wolf die hongerig naar Roodkapje kijkt. Maar goed, ik ben nu eenmaal een tactloze tang dus wellicht heb ik het mis.

Ik moest overigens wel enorm hard lachen om het gezicht van de wolf toen hij zijn nieuwe date zag. In plaats van Roodkapje met huid en haar op te vreten, moet hij nu zelf oppassen om niet verslonden te worden. O wat gaat dit genieten worden komende tijd! Binnen enkele uren heeft Yovan de vieze Franse Hans al zo afgericht dat hij haar koffers uit de auto haalt. Het onmogelijke is dus toch mogelijk! Wie weet wordt Hans op zijn ouwe dag dan nog een soort heer. Wat denk jij? Gaat het Yovan lukken om de verstokte vrijgezel op te voeden?

Beeld bron: Still Tv RTL4

Home » Televisie » aflevering 6 seizoen 2 B&B Vol Liefde